OPERACIÓ ARANYA
Deu detinguts per enaltir el terrorisme a les xarxes socials
La Guàrdia Civil preveu que el nombre d'arrestats pugi a 40
La Guàrdia Civil ha practicat almenys 10 detencions en les últimes hores per enaltiment del terrorisme a les xarxes socials. Els arrestos, que podrien a arribar a 40 segons les previsions del Ministeri de l'Interior, corresponen a la tercera fase de l'operació Araña.
Fins ara, l'institut estimat ha detingut quatre persones a Biscaia, dues a Àlaba, una a Madrid, una altra a Segòvia, una altra a Pontevedra i una més a Barcelona, encara que en les pròximes hores s'esperen més arrestos.
Dos dels biscaïns són Andeka Jurado i Kaiet Prieto, veïns de Barakaldo. Jurado, de 32 anys, va ser condemnat per l'Audiència Nacional el 2006 per 'kale borroka', i abans, el 2002, va ser detingut per participar en activitats violentes. Tots dos es troben a la caserna de la Guàrdia Civil La Salve, mentre familiars i amics són a l'exterior.
Notícies relacionadesL'operatiu correspon a la tercera fase de la denominada operació Aranya, portada a terme l'any passat i en què es va detenir, en dues fases, 21 i 19 persones, respectivament, en diferents comunitats. En concret, l'Aranya I va tenir lloc a l'abril i l'Aranya II al novembre.
Algunes de les frases utilitzades llavors pels detinguts incloïen insults al regidor assassinat per ETA Miguel Ángel Blanco i burles sobre altres víctimes i atemptats històrics de la banda, com el de la casa quarter de Vic, en què van morir cinc nens. De la mateixa manera, es reclamaven atemptats contra polítics com Mariano Rajoy, el llavors líder de l'oposició, Alfredo Pérez Rubalcaba Rubalcaba, Esperanza Aguirre o la infanta i el rei Felip VI.
- Producte de temporada Els amants dels ‘calçots’ ja tenen app: nou mapa per trobar les millors ‘calçotades’
- Agressió sexual El jutge accepta la rectificació de Mouliaá i torna a citar Errejón per comunicar-li l’obertura de judici per agressió sexual
- Menys criminalitat Els delictes cauen un 6% a Barcelona gràcies a l’ofensiva policial contra la multireincidència
- ACTUALITAT BLAUGRANA Rafa Yuste, president en funcions del Barça: «Allò del VAR va ser una vergonya, demanarem explicacions»
- Aturades a tot Espanya Així impactarà en la sanitat catalana la vaga de metges de la setmana que ve: la primària, al 25%, i l’activitat urgent, garantida
