Bauzá considera que la renúncia de la infanta als seus drets dinàstics generaria "confiança"
El president balear es mostra partidari de retirar als ducs de Palma la Medalla d'Or de la comunitat si són condemnats

El president de Balears, José Ramón Bauzá. /
El president de les Balears, José Ramón Bauzá, s'ha mostrat aquest dijous convençut que si la infanta Cristina renuncia als seus drets dinàstics aquesta decisió "ajudaria a generar més confiança", però no només en la Monarquia, sinó en totes les institucions públiques.
En una entrevista a Antena 3, Bauzá ha considerat que el cas de corrupció en què tots dos estan imputats, el 'cas Nóos', no afecta la "marca Balears", de la mateixa manera que, ha afegit, tampoc ho fan altres escàndols que afecten polítics de les illes, com és el cas del seu predecessor en el càrrec, Jaume Matas.
Notícies relacionadesPer una altra part, el dirigent conservador ha considerat que si la infanta i el seu marit, Iñaki Urdangarin, són finalment condemnats per les irregularitats comeses per l'Institut Nóos amb fons públics, ell seria partidari de retirar la Medalla d'Or de la Comunitat que Matas va concedir als ducs de Palma el 1998.
Finalment, Bauzá ha defensat el codi ètic que va imposar quan va assumir el liderat del seu partit, que obliga a dimitir els càrrecs amb mesures cautelars i exclou de les llistes imputats. La seva proposta per a la pròxima legislatura, ha afegit, és retirar del fur judicial els membres del Govern i diputats autonòmics per contribuir a regenerar la política, perquè, segons el seu judici, els ciutadans no distingeixen entre un partit i un altre quan s'acumulen els casos de corrupció.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes