Mato presenta la dimissió després de ser acusada pel jutge Ruz de lucrar-se de la 'xarxa Gürtel'
L'encara ministra de Sanitat diu que no vol perjudicar Rajoy, ni el seu Govern, ni el PP
La sortida de la veterana dirigent popular arriba en vigílies del debat sobre corrupció al Congrés

Ana Mato parla amb Mariano Rajoy, al Senat, el mes de setembre passat. /
La fins ara ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ana Mato, ha presentat la dimissió aquesta tarda després que el jutge de l'Audiència Nacional, Pablo Ruz, hagi acusat la dirigent popular de lucrar-se de la xarxa Gürtel a través dels regals que suposadament li va proporcionar el seu exmarit, Jesús Sepúlveda, que va ser alcalde de Pozuelo.
"He decidit presentar la dimissió com a ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat. No vull, sota cap concepte, que la meva permanència en aquesta responsabilitat pugui ser utilitzada per perjudicar el Govern d'Espanya, el seu president ni tampoc el Partit Popular", ha assegurat Mato en un comunicat remès als mitjans de comunicació.
A més de donar les gràcies al president Mariano Rajoy per la seva "confiança", als seus companys de gabinet i als membres del PP, l'encara titular de Sanitat recalca en aquest comunicat que la resolució de Ruz "en cap cas" li imputa "cap delicte que s'hagi pogut cometre". "Es limita a comunicar-me la resolució a efectes merament civils com a conseqüència de la meva situació familiar en el moment que suposadament es van produir els fets", afegeix.
- Maltractament a GENT GRAN La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Relleu a l’entitat / La nova junta directiva Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
- Dues netes aprofitades: les acusen de robar 85.000 euros a la seva àvia
- Memòria econòmica La productivitat per hora treballada puja però els salaris reals baixen
- Pardo de Vera va cedir contractes de 6,8 milions a una firma a petició de Koldo
- Després de l’aval del TC Puigdemont carrega contra el Suprem i l’acusa d’«estafa democràtica» per no aplicar l’amnistia
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona refinança a llarg termini el 40% del deute de l’Espai Barça
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Industrialització sostenible La Zona Franca estrena la planta més gran d’Espanya especialitzada a convertir residus industrials en combustible verd
- ART El Govern d’Aragó sol·licita l’execució forçosa de la sentència que ordena el retorn de les pintures de Sixena