EL DEBAT SOBIRANISTA
Bosch compara Rajoy amb Torquemada i l'acusa d'inquisidor
ICV acusa el Govern central d'impugnar el procés per tapar l'últim escàndol de corrupció
Primera reacció des de les files republicanes a Madrid des que aquest dilluns a la tarda el Govern va fer pública la seva decisió de recórrer el procés participatiu del 9-Nprocés participatiu9-N. Alfred Bosch, el portaveu parlamentari d'ERC, ha acusat aquest dimarts el president Mariano Rajoy de convertir-se en "el gran inquisidor del segle XXI i com l'aprenent de Torquemada".
Bosch ha explicat que els catalans ja són majors d'edat i que no toleraran que se'ls qüestioni com a ciutadans, i ha criticat amb duresa "el full de ruta inquisitorial" de Rajoy. El portaveu d'Esquerra ha insistit que encara es desconeixen els arguments en què es basarà el Govern per impugnar la nova fórmula de consulta. "Al final ens impugnaran el pensament", s'ha queixat, per ratificar que els catalans tenen el dret d'opinar i de votar.
El portaveu d'ICV al Congrés, Joan Coscubiela, ha relacionat la impugnació del procés participatiu del 9-N amb la intenció del Govern d'ocultar l'últim escàndol de corrupció, l'operació Púnicaoperació Púnica. "Rajoy s'amaga i no accepta debats. Per tapar la pudor de corrupció llança una cortina de fum i impugna", ha sentenciat Coscubiela.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia
- El correu de la cúpula d’Hisenda a l’exministre del PP mesos abans de la detenció de Rato