REACCIONS DAVANT EL CONSELL DE MINISTRES
Toxo i Méndez demanen a Rajoy i Mas que seguin a parlar de política
Els líders sindicals advoquen per un model federal d'Estat
Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez, secretaris generals de CCOO i UGT respectivament, han demanat a Mariano Rajoy i a Artur Mas que seguin a parlar dels temes polítics pendents de la seva reunió del mes de juliol per desbloquejar el problema sorgit per la consulta del pròxim 9 de novembre. Pels líders sindicals el compliment de la llei --legalitat o no de la convocatòria i de la llei de consultes aprovada pel Parlament i recursos davant el Tribunal Constitucional-- "no és suficient" i s'han mostrat partidaris de fer els canvis de la Constitució necessaris perquè Catalunya trobi el seu lloc en el conjunt d'Espanya.
"Fa temps que s'hauria d'haver donat una resposta política a aquest assumpte", ha declarat Toxo durant una pausa en unes jornades de l'OIT, a propòsit del Consell de Ministres extraordinari que s'està celebrant. "El model d'Estat que dissenya la Constitució està esgotat i s'imposa una reforma per avançar cap a un model federal", ha subratllat.
Notícies relacionades"Si la resposta del Govern es limita a àmbit jurídic, serà incompleta", ha manifestat Méndez. Per ell, "en paral·lel" al creuament de recursos entre els dos governs s'han de "rellançar les converses" sobre les matèries sobre l'autonomia catalana que Rajoy i Mas van abordar en la seva última reunió, així com en quins termes es pot canviar la Constitució.
El líder d'UGT ha recordat que un dels resultats del referèndum d'Escòcia ha estat l'obertura d'un debat per descentralitzar el Regne Unit però “no s'ha tancat el problema”.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- L’Espanya buidada s’aproxima als nivells de plena ocupació
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna
- Violència amb armes Robin Westman, la presumpta autora del tiroteig en una escola catòlica de Minneapolis, va publicar vídeos racistes i amenaces a Trump abans del crim
- SECTOR IMMOBILIARI La lletra petita de la proposta del PP de desbloquejar la construcció de nou milions de vivendes
- Festivals catastròfics (3) Woodstock, 1999: fogueres d’odi, escombraries i testosterona
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions