SISME A LES FILES NACIONALISTES

Felip Puig es desmarca dels negocis de Jordi Pujol Ferrusola

El conseller d'Empresa i exconseller d'Obres Públiques defensa que "tots els processos d'adjudicació" de la Generalitat van ser "impecables"

Felip Puig.

Felip Puig. / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts

El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, s'ha desmarcat dels negocis de Jordi Pujol Ferrusola, el primogènit de l'expresident Jordi Pujol, imputat per presumpte delicte fiscal i blanqueig de capital delicte fiscal blanqueig de capital. Puig ha dit que se sentia "desconcertat" davant el vincle que estableix l'informe de la Unitat de Delinqüència de Delictes Econòmics (Udef) de la Policia Nacional entre el seu germà, Jordi Puig, i el 'cas Pujol'. Felip Puig, exconseller de Política Territorial i Obres Públiques, ha defensat, a 'L'entrevista de l'estiu' del canal 3/24, que "tots els processos d'adjudicació" de la Generalitat van ser "impecables".

Notícies relacionades

Puig ha fet aquestes declaracions el mateix dia que EL PERIÓDICO publica una entrevista a l'examant de Jordi Pujol fill, Victoria ÁlvarezVictoria Álvarez, en què explica que el fill gran de l'expresident de la Generalitat considerava el conseller "el seu únic amic". Quan li pregunten si Jordi Pujol Ferrusola li havia parlat de negocis amb germans de Felip Puig, Álvarez respon: "Considerava [Jordi Pujol fill] Felip Puig el seu únic amic. I em preguntava per què havia de quedar amb altres persones si no hi havia benefici econòmic". El conseller ha admès aquesta amistat, però aquesta amistat, ha puntualitzat, "en cap cas ha tingut cap implicació" amb les seves responsabilitats. "Ni jo amb cap negoci seu", ha reiterat.

El conseller atribueix a "especulacions" les afirmacions que esquitxen la seva família. "Si hi ha algunes proves suposo que les anirem veient", ha dit. "El meu germà va compartir despatx amb Jordi Pujol Ferrrusola", ha admès. Però ha puntualitzat que això va ser fa anys, així com "alguna operació immobiliària" que tots dos van compartir. "No em consta que tingués res a veure [el seu germà] amb el que està sortint als mitjans de comunicació", ha dit.

Temes:

Jordi Pujol