ESCÀNDOLS ECONOMICOPOLÍTICS
L'expresident Jordi Pujol reconeix que va tenir una herència milionària no regularitzada a l'estranger
Pujol demana "perdó" en una carta enviada als mitjans catalans i es compromet a comparèixer davant les autoritats tributàries

L’expresident Pujol, al seu despatx a finals del 2013 /
L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol ha admès avui, en una carta remesa als mitjans de comunicació catalans, que va disposar des del 1980 de diners en comptes a l'estranger sense regularitzar, sense concretar-ne la quantitat, com a part d'una herència del seu pare, Florenci Pujol i Brugat, fundador de Banca Catalana, i que no han sortit a la llum fins que diversos membres de la seva família han regularitzat aquestes quantitats. Jordi Pujol confessa que malgrat que "la seva consciència i el seu càrrec l'empenyien a rebutjar aquesta herència" no ho va fer per respectar la voluntat de destinar aquests fons als seus set fills i a la seva dona.
L'expresident reconeix que "en aquell moment la minoria d'edat de la pràctica totalitat dels meus fills em convertia en responsable legal de qualsevol decisió" i que va encarregar la gestió i la regularització d'aquestes quantitats a "una persona de màxima confiança" del seu pare i seva. No obstant "lamentablement", explica, durant tots aquests anys no es va trobar el moment de regularitzar aquests fons, fins que ho han fet en els últims dies els membres de la seva família.
Notícies relacionadesPujol, conscient de la gravetat de la notícia, insisteix que ell "és l'únic responsable" i es compromet a "comparèixer davant les autoritats tributàries" i les judicials "per acreditar aquests fets".
I, finalment, demana "perdó" a "tanta gent de bona voluntat que es poden sentir defraudats en la seva confiança".
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció