Cañete diu que "probablement" cap europarlamentari sabia que una Sicav gestionava el seu fons de pensions
Afirma que quan ell administrava l'associació dels eurodiputats que el tenien van buscar un gestor perquè ell no té "la més mínima idea" del tema
Miguel Arias Cañete, ahir a la nit, valorant els resultats electorals. /
L'eurodiputat del PP Miguel Arias Cañete ha afirmat aquest dimarts que "probablement" cap europarlamentari sabia que el seu fons de pensions el gestionava una Sicav a Luxemburg. Segons l'exministre d'Agricultura, quan ell va ser administrador de l'associació de diputats que el tenien, van buscar un gestor perquè ell no té "la més mínima idea" de gestió de fons.
En una entrevista a RNE, Cañete ha assegurat, a més, que no recorda d'on van sortir les seves aportacions a aquest fons --vehicle inversor de grans fortunes amb una tributació mínima--, que havien de complementar les del Parlament Europeu: "No me'n recordo de com es pagava allò en aquell moment". En la seva opinió, el fons, pel qual va dimitir l'europarlamentari d'IU Willy MeyerIU Willy Meyer, "no té res a amagar", perquè va ser un règim "establert i controlat" per l'Eurocambra a Luxemburg, que és una de les seves seus, i no una "operació clandestina".
Notícies relacionades"Que fos una Sicav probablement no ho sabíem ningú, perquè ningú et dóna un paper amb aquest tema", s'ha justificat Arias Cañete. Segons ha explicat, ell va rebre, 13 anys després de deixar l'Eurocambra i amb el tema ja "oblidat", un paper informant-lo que cobraria la pensió. L'exministre ha precisat que ell l'ha estat cobrant i pagant els seus impostos perquè està subjecta a tributació nacional i, com que ara torna a ser eurodiputat, deixarà de percebre la pensió. En la seva opinió, l'important és que els que la reben paguin els seus impostos per ella "religiosament". "És bo per al senyor [Cristóbal] Montoro que tots paguem", ha dit en al·lusió al ministre d'Hisenda.
- Feijóo rebutja la moció de la ultradreta sobre la "prioritat nacional"
- Recurs La fiscalia demana arxivar la causa contra Begoña Gómez per falta de delicte
- El cicle electoral PP i Vox consumen a Mèrida el pacte de govern amb «lleialtat i determinació»
- Política migratòria Els espanyols, dividits sobrela regularització d’immigrants
- El cicle electoral El PP i Vox tanquen un pacte a l’Aragó que inclou la "prioritat nacional"
