COMMOCIÓ A LES FILES DEL PP
La policia rastreja el riu per buscar l'arma del crim de Lleó
Els investigadors no acaben de comprendre com i on les dues detingudes van aconseguir una arma de petit calibre
L'autora dels trets hauria estat la mare, que feia responsable Carrasco de la "misèria" de la seva filla els últims anys
Des de primera hora del matí, un grup d’investigadors amb l’ajuda dels Bombers rastregen el fons del riu Bernesga. /
Ni Montserrat González Fernández ni la seva filla Montserrat Triana Martínez González van voler ahir a la nit declarar a les dependències del grup d'homicidis de la Policia Nacional de Lleó. Des de primera hora del matí, un grup d'investigadors amb l'ajuda dels Bombers rastreja el fons del riu Bernesga que passa per la ciutat de Lleó i on se sospita que la presumpta assassina podria haver llençat, dilluns a la tarda, l'arma després de disparar quatre trets a poca distància a la presidenta de la Diputació de Lleó i responsable del PP en aquesta província, Isabel CarrascoIsabel Carrasco. El president del Govern, Mariano Rajoy, ha presidit aquest dimarts un minut de silenci per la dirigent a la capital.
Els investigadors no acaben de comprendre com i on aquestes dues dones van aconseguir una arma de petit calibre, de 22 mil·límetres. Els quatre projectils localitzats a l'escena del crim no han fet llum sobre el misteri. I el marit i pare de les dues detingudes, l'inspector en cap de la Policia Nacional i responsable de la comissaria d'Astorga, Pedro Antonio Martínez, va assegurar als seus companys després de conèixer-se els fets que ell només tenia una arma reglamentària i que desconeixia com havien tingut accés a aquella pistola.
L'home, absolutament "destrossat" segons diversos companys de la comissaria, va demanar autorització als seus superiors per continuar amb la seva feina de responsable de la comissaria d'Astorga, d'on no es va moure en tot el dia, envoltat dels seus companys. Es dóna la circumstància que les dues detingudes vivien a la residència del cap de la comissaria que hi ha al mateix edifici policial. Ahir a la nit a última hora, l'inspector en cap va rebre la visita d'un advocat.
Execució
El titular del jutjat número 4 de Lleó, que s'ha fet càrrec de la investigació, ha decretat el secret de les actuacions. Encara queda molta feina per acabar de fer un relat exacte dels fets. Sí que sembla clar que l'autora dels trets, a molt poca distància, gairebé a boca de canó, va ser la mare, que va aprofitar que la dirigent del PP travessava en solitari la passarel·la del riu Bernasga per acostar-s'hi i gairebé "executar-la", com va descriure dilluns a aquest diari una persona al cas de la investigació.
Els motius del mòbil comencen a encaixar a mesura que es coneixen els detalls de la tensa relació que mare i filla tenien amb la presidenta de la Diputació. Les dues dones la feien responsable de la "misèria" de la filla els últims anys, després que el 2011 hagués d'abandonar la seva feina a la Diputació de Lleó perquè no va quedar la primera en el concurs de l'oposició que es va convocar per cobrir la seva plaça.
Problemes amb la hipoteca
A partir d'aquell moment, la noia va començar a treballar de manera puntual en temes relacionats amb la informàtica i les noves tecnologies, però sense una feina fixa. S'havia comprat un petit apartament a Lleó i davant la seva situació econòmica va començar a tenir problemes amb les mensualitats de la hipoteca. A més, la Diputació de Lleó li va reclamar que tornés una quantitat de diners que, segons sembla, la noia hauria cobrat erròniament durant la seva estada com a treballadora de l'organisme.
La detinguda va pledejar en reiterades ocasions per aconseguir ajornaments dels pagaments, i fins i tot no firmava les notificacions quan l'hi requerien com una estratègia per guanyar temps. La situació era tan angoixant que el seu pare, l'inspector en cap de la policia nacional, aprofitava els últims mesos qualsevol acte públic en què coincidís amb la diputada del PP per demanar-li per favor que readmetés la seva filla a la institució.
Minut de silenci
Nombroses autoritats s'han col·locat en semicercle a l'entrada del Palacio de los Guzmanes, la seu de la Diputació de Lleó, per participar en el minut de silenci en record de Carrasco, que ha acabat amb una forta ovació de les autoritats i dels milers de persones congregades als voltants. Rajoy estava flanquejat per la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, i pel vicepresident de la Diputació, Marcos Martínez.
També a primera fila hi havia el president de la Junta de Castella i Lleó, Juan Vicente Herrera; el de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, i l'alcalde de la ciutat, Emilio Gutiérrez.
Notícies relacionadesAl finalitzar el minut de silenci, Rajoy ha entrat a l'edifici per visitar la capella ardent i donar el condol als familiars de Carrasco, entre ells la seva filla Loreto, visiblement abatuda.
El president del Govern central i la resta d'autoritats tenen previst assistir a la tarda al funeral, que tindrà lloc a les 18.00 hores a la catedral de Lleó.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu