EL 'CAS URDANGARIN'
L'entitat d'Anguita també serà acusació en el 'cas Nóos'
El jutge Castro accepta la petició de Front Cívic Som Majoria, a la qual es va oposar Mans Netes
Julio Anguita, en un acte a Madrid. /
El jutge instructor del 'cas Nóos', José Castro, ha acceptat que l'associació Front Cívic Som Majoria (FCSM), que promou l'exlíder d'IU Julio Anguita, es personi com a acusació popular en la causa, paper que ja exerceix el sindicat Mans Netes. L'entitat va sol·licitar personar-se en la causa per defensar "els interessos de la ciutadania".
Castro va demanar a la procuradora de Front Cívic que aportés la documentació relativa a la constitució, estatuts i registre de l'associació per comprovar que reunia tots els requisits necessaris. Mans Netes va demanar al jutge que no acceptés la sol·licitud de l'entitat d'Anguita per entendre que el seu únic propòsit era captar l'atenció mediàtica.
Notícies relacionadesL'entitat va argumentar que sol·licitava personar-se en la causa "davant la desmoralització, la desconfiança i l'alarma ciutadana motivada per la gravetat dels fets que s'instrueixen", que "han traslladat la imatge del grau d'arbitrarietat en l'ús de diner públic". Això s'ha "agreujat substancialment", va apuntar, després de la imputació per presumpte delicte fiscal i blanqueig de la infanta Cristina.
Front Cívic Som Majoria també va apuntar a "l'anòmala actuació del fiscal anticorrupció i l'Advocacia de l'Estat", que es van oposar a la imputació, amb el propòsit de distorsionar el procés.
- La ciència ho confirma: una abraçada ha de durar almenys 20 segons per aquest motiu
- Mala sintonia entre administracions El número dos del Ministeri de Transports s’instal·la a Barcelona per afrontar la crisi de Rodalies
- Implicació del ministeri El secretari d’Estat de Transports s’instal·la a Barcelona fins que Rodalies recuperi la normalitat
- Estudi científic Gairebé el 40% dels casos de càncer es podrien evitar eliminant factors de risc com el tabac o l’alcohol
- Salut emocional i temperatures Xavier Vidal, llibretert: "Llum, més llum"
