DESPRÉS DE L'ATEMPTAT A Qala-e-Nau
Chacón adverteix a l'Afganistan que l'etapa final de la missió serà dura
La ministra de Defensa ha arribat a la base espanyola de Herat per repatriar els cossos del sergent Manuel Argudin i la soldat Niyireth Pineda
L'OTAN va acordar a Lisboa al novembre que la missió ISAF finalitzarà el 2014
Soldats traslladen a l’espatlla el fèretre amb les restes del seu company, el sergent Manuel Argudin Perrino, mort ahir en atemptat amb la soldat Niyireth Pineda Marín. /
La ministra de Defensa,Carme Chacón, ha afirmat que lamissió a l'Afganistan ha entrat en la seva "etapa final", però ha advertit que "no per això hi ha menys riscos".
Així ho ha posat de manifest la ministra en unes paraules dirigides alcontingent a la base espanyola de Herat, on ha anat perrepatriar els cossos de les dues víctimes mortals de l'atemptat de Qala-e-Nau d'aquest diumenge passat -el sergentManuel Argudin Perrino i la soldatNiyireth Pineda Marín- i visitar els tres soldatsferits.
Herois del Soria 9
La titular de Defensa ha dit que han mort "dos valents que s'han guanyat per sempre un lloc entre els herois del Soria 9", unitat a la qual pertanyien.
Ha subratllat que "tots els espanyols estem en deute" tant amb els militars morts com amb els altres tres soldats ferits en el mateix atemptat, i ha afegit que la societat "sent una sincera admiració i una profunda gratitud" pel seu treball al'Afganistan.
Després de recordar que ha viatjat més d'unadesena de vegades a l'Afganistan des que ocupa la cartera de Defensa, fa 40 mesos, Chacón ha destacat que quan li pregunten per l'Afganistan sempre respon que és la missió "més dura, la més difícil i la més arriscada" de totes en les quals Espanya ha participat en les últimes dècades.
"Els més valerosos"
I ha afegit que li agrada afegir que "els militars espanyols que tenim allà són els més durs,els més valerosos i els més professionals".
La ministra ha recordat que l'OTAN va acordar a Lisboa al novembre que la missió ISAFfinalitzarà el 2014.
Això significa que "està en la sevaetapa final. Però això no la torna menysdura ni menys arriscada. Per desgràcia així ho demostren els atemptats i la violència registrats aquesta setmana a tot l'Afganistan, entre ells els dos més recents soferts contra les tropes espanyoles", ha precisat la ministra.
"Sé que complireu amb les vostres missions durant els tres últims anys amb el mateix valor, amb la mateixa professionalitat i amb la mateixa entrega que heu demostrat en aquests nou anys", ha conclòsChacón.
Així mateix la ministra ha transmès als militars el dolor i la solidaritat del Rei, així com la gratitud dels ciutadans espanyols a les Forces Armades.
- Un càmping de Platja d’Aro precinta dos espais després que una branca ferís un home
- Una nova rajola eròtica amb vagines i penis apareix a Manresa, al pont del canal de la Mina
- Salaris El truc de la nòmina que congela el teu sou encara que pugi el conveni col·lectiu
- Canvis en la geografia Els municipis de Tarragona que han desaparegut del mapa: pobles abandonats i localitats annexades
- Famosos Aquesta és la clínica de Barcelona on Lucas (Andy y Lucas) tornarà a operar-se el nas
