PSC
Tres futurs per a Hereu i tres més per al seu partit

Tres futurs per a Hereu i tres més per al seu partit_MEDIA_1 /
Tres són els escenaris possibles per a Jordi Hereu. La derrota contundent, segons ell va afirmar, significaria el final de la seva carrera política. La derrota per la mínima (s'hauria de veure quant és aquest mínim) deixaria el des d'avui alcalde en funcions com a cap de l'oposició i amb un cert prestigi recuperat ja que les enquestes, fa poc més de dos mesos, auguraven una desfeta.
La victòria obriria una segona qüestió. ¿Amb qui governaria? Hereu, després de l'experiència d'aquest mandat, ha afirmat que no pensa tornar a ser alcalde en minoria. La primera possibilitat del regidor seria reeditar el tripartit municipal, amb ICV-EUiA i ERC. Si el tripartit no sumés els 21 regidors de la majoria absoluta, potser el PSC i CiU estarien condemnats a entendre's.
El futur de Barcelona també marcarà el debat precongressual que, finalment, obrirà el PSC de cara al conclave previst entre l'octubre i el novembre, del qual ha de sortir, entre altres coses, una nova direcció del partit. Del resultat que obtingui Hereu, combinat amb altres variants territorials, en dependrà la virulència i profunditat delquo vadisque han d'afrontar els socialistes catalans.
Notícies relacionadesI novament, tres són els escenaris possibles. El primer, que amb Barcelona caiguin altres capitals de província com Girona i fins i tot Tarragona. Les diputacions quedarien en l'aire i, si a això s'hi unís un retrocés de vots a l'àrea metropolitana, el PSC estaria davant una espècie d'Armagedonde conseqüències imprevisibles.
La segona opció és que Barcelona es perdi, però resisteixin altres feus històrics i el resultat final en sufragis permeti concloure que s'ha frenat el tsunami que CiU pronostica després de la seva àmplia victòria del 28-N passat. El congrés seria calent, certament, però l'actual direcció del partit salvaria els mobles. Finalment, si Hereu finalment surt reelegit i lidera un bon resultat global, es convertirà en el messies del PSC i en l'eix de les aliances per formar la nova cúpula socialista.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»