DEU ANYS SENSE SERVEI MILITAR OBLIGATORI
Duran Lleida reivindica la paternitat del final de la mili en el pacte del Majestic
El secretari general de CiU considera l'acord com "el millor que s'ha fet mai per a Catalunya"
El secretari general de CiU, Josep Antoni Duran Lleida, ha reivindicat la paternitat de la supressió del servei militar obligatori, que ha emmarcat en els acords amb el PP en el denominat Pacte del Majestic, del 1996, que ha estat "el millor acord que mai s'ha fet per a Catalunya".
En un apunt en el seu bloc, Duran s'ha sumat a la celebració del desè aniversari de la supressió de la mili, però ha lamentat que molts mitjans hagin "ignorat" el paper que CiU va tenir en aquesta decisió. "Si bé és cert que el PP va suprimir la mili quan ja no tenia necessitat del nostre suport parlamentari, encara ho és més que l'acord de supressió --que, òbviament no podia portar-se a terme d'un dia per l'altre-- es va prendre l'any 1996 en el conegut pacte del Majestic, tantes vegades maleït per alguns sectors polítics, fins i tot al si de CiU", ha argumentat Duran.
Duran ha afegit: "Recordo que el PP no volia fer-lo, i que el PSOE --que aquests dies també s'apunta a la commemoració-- va criticar durament la mesura a través de qui llavors acabava de ser president del Govern, Felipe González, que va arribar a dir, fins i tot, una cosa semblant que amb la supressió de la mili desapareixia l'únic element vertebrador d'Espanya".
Notícies relacionadesEn aquest punt, Duran ha emmarcat la supressió de la mili en els acords del Pacte del Majestic, els "continguts del qual segueixen constituint el millor acord que mai s'ha fet per a Catalunya gràcies a la força decisiva de CiU". "El pacte del Majestic va ser el millor pacte que es va fer per Catalunya. Segurament sobraven alguns aspectes formals, com el mateix sopar a l'hotel", ha afegit.
Duran ha recordat que en el pacte del 1996 "el PP no només es veia obligat a suprimir el servei militar, sinó també els governadors civils, i a utilitzar, per primera i única vegada en la història, l'article 150.2 de la Constitució per transferir a la Generalitat una competència estatal com era la vigilància del trànsit en carreteres i autopistes per part de la Guàrdia Civil i substituir-la per la policia de Catalunya".
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Tres experimentats muntanyencs moren per una allau a Panticosa
- ENTREVISTA Joan Estévez, mercenari espanyol a Ucraïna: «Cobrava 3.500 euros; vaig matar almenys vuit russos»
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Ara tinc la pressió de ser algú important"
- Cost de la vida La inflació baixa una dècima al desembre i tanca l’any 2025 en un 2,7%
- Il·legals, segons el Dret Internacional Consum exigeix a set multinacionals que retirin la seva oferta d’allotjament vacacional en territoris ocupats per Israel
- Andá p’allá, bobo Laporta, Yuste, Sala i Martín i Oliver són innocents...mentre no es demostri el contrari
- «El cap d’any més gran de la història» Una festa de Cap d’Any a Barcelona convida gratis els avis i premia la família més gran
- Gènere i trastorn El 40% de les dones amb problemes de salut mental han patit violència física o psicològica, segons un estudio
