A l'ombra de Mas
L'espiral positiva
Artur Masha dibuixat el seu personal cercle virtuós, que anomenaespi-
ral positiva: recuperació econòmica del país, un nou renaixement cultural i la traducció política d'aquest binomi en un impuls per avançar «més lluny».
Això ho va explicar ahir el candidat de CiU en la cita que va mantenir amb el món de la cultura per presentar-li les propostes de la federació nacionalista en la matèria. Va ser un acte en què es va parlar molt d'infraestructures culturals, de lleis, d'organismes, d'identitat i de país, però molt poc de creativitat i d'art. És cert queMas té oberts ponts d'interlocució fluids amb ambients culturals diversos -hi ha qui s'encarrega d'això, i ahir es va fer evident- i també que, a diferència del que passava amb Jordi Pujol,no està renyit amb els artistes, els pensadors i els creadors d'opinió, encara que es nota que els faltafeeling.
Notícies relacionadesEl líder convergent ha fet un esforç de modernització del nacionalisme per situar-lo al segle XXI que xoca amb la proposta cultural reflectida en el mural que ahir donava la benvinguda a l'acte de campanya, que semblava un homenatgekitscha la Catalunya Souvenir en el qual no faltava res: la Sagrada Família, el Museu Dalí, la Patum, la rumba catalana, els divos del bel canto i el més internacional, llorejat i parodiat representant de la nostra cuina, entre altres.
Els tòpics no fan justícia al mateixMas,que no sent un bon divulgador sí que és un home culte. D'ell es pot dir que és un afrancesat, en el sentit literal i liberal: llegeix amb fluïdesa la llengua deVoltaire,en què s'atreveix a recitar de memòria els versos apresos en la joventut. I d'ell també es pot esperar, com fan els nostres veïns del nord, una política de divulgació i defensa tant de la tradició com de l'avantguarda.
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Funció pública Pujada salarial dels funcionaris: què ofereix el Govern, a quants treballadors afecta i quan es cobraria
- Congrés extraordinari Nova crisi a ERC: dimiteix més de la meitat de la direcció a Barcelona per discrepàncies amb la seva presidenta
- 'Masterclass' sobre IA On vas amb tanta pressa?
- Pla Kanpai Cop dels Mossos a la multireincidència: Més de mig miler de detinguts en sis mesos
- Consells pràctics Com aplicar la regla de les 24 hores per estalviar diners i evitar compres impulsives
- 5 viatges de Nadal que hauries de fer: són barats, acollidors i històrics per dret propi
- Entrevista Jordi Olloquequi, expert en longevitat: «Morir jove, al més tard possible, és a les nostres mans»
