Comissió d'investigació del 'cas Palau'
CiU nega que Millet financés la seva campanya electoral a l'Ametlla del Vallès el 2007
L'exalcalde Palay planta la comissió al·legant que no ha rebut cap citació

Canal Parlament | Parlament de Catalunya
CiU ha negat aquest matí que l'expresident del Palau de la Música, Fèlix Millet, ajudés a finançar la seva campanya de les eleccions municipals del 2007 a l'Ametlla del Vallès (Vallès Oriental). En un comunicat, els nacionalistes asseguren que els actes i els mitjans utilitzats en aquella campanya no coincideixen amb els que reflecteix el pressupost trobat en els arxius de l'entitat cultural, juntament amb un rebut de 13.000 euros que el convergent Esteve Escuer nega haver firmat a Millet.
En qualsevol cas, Convergència ha puntualitzat que Escuer va deixar de ser president de CDC a l'Ametlla l'any 2005 i que, el 2007, ni tan sols formava part del comitè local. Així mateix, la federació nacionalista recorda que Escuer mai ha integrat cap candidatura municipal i mai ha exercit càrrecs públics a l'ajuntament de la localitat ni a cap altra Administració.
La nota de CiU, firmada per l'actual líder de CDC al Vallès Oriental, Feliu Guillaumes, també informa que la campanya electoral del 2007 a l'Ametlla es va finançar amb la col·laboració de "diferents militants i simpatitzants de forma anònima i a títol personal". Sobre els actes que figuren en el pressupost trobat al Palau, els nacionalistes asseguren que, per exemple, no es va celebrar acte de presentació del candidat, ni es va llogar cap grua, i que el material de campanya va ser repartit per voluntaris i militants.
Notificació extraviada
Notícies relacionadesPrecisament, el primer compareixent de la jornada d'avui estava relacionat amb l'Ametlla del Vallès i la urbanització que Millet tenia en aquest municipi. Es tractava del seu exalcalde Albert Palay, d'un grup independent, que ha plantat la comissió al·legant que no ha rebut correctament la preceptiva citació oficial.
El president de la comissió, Pere Vigo (ERC), ha mostrat la seva "sorpresa" per l'absència de Palay, ja que, segons ha indicat, li havien enviat diversos correus electrònics i una carta certificada comunicant-li que el citaven per avui a les 10.30 hores. Palay ja va comparèixer a la comissió el 29 de juny --quan va negar rotundament haver cobrat per part de Fèlix Millet--, si bé la comissió va acordar citar-lo de nou a l'estimar que havia ocultat informació en la seva intervenció. Probablement, serà citat per dilluns que ve, 19 de juliol.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció