SUPORT A L'OFENSIVA SOBIRANISTA
L'Associació Catalana de Municipis assessorarà els ajuntaments que vulguin fer consultes
L'organització preveu que es facin referèndums a totes les poblacions on es donin les circumstàncies polítiques adequades
El president de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), Salvador Esteve, ha anunciat que l'entitat municipalista assessorarà tots els ajuntaments catalans que vulguin impulsar consultes als seus municipis.
En declaracions a Europa Press, Esteve (CDC) ha pronosticat que es faran consultes "a tots els municipis de Catalunya on es donin les circumstàncies polítiques" que ho possibilitin. Als municipis en què hi hagi una majoria de regidors a favor de la consulta "s'acabarà fent", ha assegurat el també alcalde de Martorell (Baix Llobregat).
Pròximes consultes
Notícies relacionadesEn la seva opinió, l'ACM té com a raó de ser "recolzar els municipis", i ha assegurat que entre els que té constància que volen promoure consultes destaquen Calders, Sant Pere de Torelló, Argentona, Caldes de Montbui (Barcelona), Serós (Lleida) i Figueres (Lleida), entre altres. Ha considerat que les consultes no només es faran en municipis petits i mitjans, com Arenys de Munt, i prova d'això és que Òmnium Cultural vol impulsar una consulta a Figueres, la segona ciutat més gran de la província de Girona, capital de la comarca de l'Alt Empordà.
Ha recordat que els ajuntaments no poden impulsar consultes sobre l'autodeterminació, però que entitats cíviques de cadascun dels municipis ho poden fer, com ha passat a Arenys de Munt (Maresme).
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Tribunals Catalunya comptarà amb 60 jutges més en els pròxims tres anys
- FUTBOL Fumata blanca rumb al Reial Madrid: Xabi Alonso anuncia als seus jugadors que se’n va del Leverkusen
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Detingut a Alemanya un violador que es va escapar fa dos anys d’una presó catalana
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci