ELS ESCÀNDOLS DE LES FILES POPULARS
Detingut a Barajas el gestor dels diners del 'cas Gürtel' a Suïssa
L'arrest obre noves vies d'investigació contra els imputats
Un bon cop. Arturo Gianfranco Fasana,Fafa, gestor del patrimoni de l'operació Gürtela l'estranger, va ser detingut dimecres a l'aeroport de Barajas (Madrid) procedent de Suïssa. L'arrest obre noves vies d'investigació i ha causat una profunda preocupació als imputats. Sobretot als que depenen del Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM), segons fonts de la investigació.
Fasana va aparèixer a l'acte d'inhibició del jutge Baltasar Garzón --primer instructor del cas-- al TSJM. El magistrat va revelar llavors que a la caixa de seguretat que Francisco Correa, cap del'operació Gürtel, tenia al carrer de Velázquez de Madrid es va intervenir un document en què "consta una relació de diners en euros a l'exterior gestionats per FAFA (Arturo Gianfranco Fasana) i RAN (Randal Caruso) que treballen per a l'organització".
LA RELACIÓ
Notícies relacionadesEl magistrat va acusar el parlamentari de l'Assemblea de Madrid Benjamín Martín Vasco d'haver percebut 437.166 euros de la trama corrupta. D'aquests, 150.000 procedien "dels diners gestionats a Suïssa" per Fasana, que els va posar a disposició del diputat a Espanya per ordre del cap d'aquesta trama. Garzón va explicar que Correa va recórrer a un conglomerat empresarial per gestionar el patrimoni que obtenia per organitzar esdeveniments i captar negocis a les comunitats de Madrid i València. Per a això va comptar amb una estructura internacional que tenia societats al Regne Unit i Holanda que, al seu torn, s'amagaven en paradisos fiscals o "territoris no cooperants".
La mà dreta de Correa, Pablo Crespo, era l'encarregat de gestionar el patrimoni. I va utilitzar com a "canal de blanqueig" de capitals l'enviament de transferències a través dels fons de què disposen a Suïssa "desvinculant-los del seu origen", segons l'escrit de Garzón.
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- Aliança Andrés Iniesta i Jordi Basté llancen una productora audiovisual
- ‘Streaming’ Netflix elimina el Pla Bàsic: data de desaparició i noves opcions
- Nou finançament La hisenda catalana ajorna fins al 2028 la gestió de l'IRPF
- Anunciats el 2022 La Cambra de Comerç urgeix l'Estat a accelerar els projectes d'ampliació de l'autopista AP-7
- Successos Carles Pérez, donat d’alta després de patir la mossegada d’un gos als genitals
- Vídeo | Un senglar es remulla a la platja de la Farella, a Llançà
- ENERGIA El Govern central llança la tramitació per via urgent del reial decret amb mesures per reforçar el sistema elèctric