AL·LEGUEN INDEFENSIÓ JURÍDICA
La defensa d''El Jueves' demana que es repeteixi el judici perquè no es van acceptar proves
Els dos autors de la vinyeta sobre els Prínceps van ser condemnats a multes de 3.000 euros cada un
L'advocat dels autors de la caricatura dels Prínceps d'Astúries a la revista El Jueves, Jordi Plana, ha recorregut la sentència que imposava sengles multes de 3.000 euros a Guillermo Torres i a Manel Fontdevila, al sol·licitar la nul·litat i la repetició de la vista celebrada a l'Audiència Nacional. Els recurrents al·leguen indefensió jurídica, perquè no es van acceptar diverses proves aportades per la defensa.
Una de les al·legacions destaca que des d'un principi no es va tramitar un recurs d'apel·lació que sí que s'havia admès a tràmit per part del jutge. Per a Plana, aquest recurs no tramitat té una "importància capital", ja que al no admetre's en el procés judicial no es van acceptar certes proves que la defensa considera clau.
Enquestes i retribució
Entre elles, destaquen la sol·licitud al Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) perquè remeti el resultat de les enquestes sobre el prestigi de la Corona espanyola des de l'agost del 1999 fins a la data; la sol·licitud al Ministeri d'Economia i Hisenda perquè informi si el Príncep d'Astúries cobra alguna retribució, si la rep com a salari o si consta a l'Agència Tributària com a treballador autònom; un informe pericial d'un catedràtic d'ètica i filosofia moral sobre la incidència de la portada en els drets humans, la dignitat personal i l'honor; una pericial d'un catedràtic de semiòtica sobre la mateixa qüestió; i un dibuix satíric equiparable de la revista El Cocodrilo, que va ser absolta pels mateixos delictes.
Totes aquestes proves haurien de comportar l'absolució, segons Plana, com també la que ja va presentar dels caganers amb la cara del Rei o del Príncep
Torres i Fontdevila van ser condemnats el 13 de novembre pel jutge central del Jutjat Penal de l'Audiència Nacional, José María Vázquez Honrubia, com a "responsables d'un delicte d'injúries a l'hereu de la Corona".
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Notícies falses a internet Brigitte Macron porta a judici 10 persones per haver difós que és home
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
