Fins al 2023

Danone invertirà 3,3 milions d’euros en la seva planta de Parets per acabar la digitalització del sistema operatiu

El grup celebra el 40è aniversari de la fàbrica amb una aposta a les instal·lacions per convertir-la en una planta híbrida, amb dos circuits de producció de lactis i d’alternatives vegetals

Danone invertirà 3,3 milions d’euros en la seva planta de Parets per acabar la digitalització del sistema operatiu

ACN / AINA MARTÍ

2
Es llegeix en minuts
ACN

Danone acabarà la inversió de 6,7 milions d’euros per digitalitzar els sistemes operatius de la planta de Parets (Vallès Oriental) el 2023. La cadena d’alimentació ja ha invertit al voltant de la meitat dels recursos en un magatzem robotitzat de matèries primeres i els 3,3 milions restants s’invertiran en els pròxims dos anys.

El grup celebra el 40è aniversari de la fàbrica amb una aposta a les instal·lacions, que han rebut una inversió de 16 milions d’euros en els últims dos anys per convertir-la en una planta híbrida, amb dos circuits de producció de lactis i d’alternatives vegetals. El fabricant preveu augmentar la producció de productes vegetals i estudia ofertes i promocions per combatre l’alça de preus.

L’aniversari de la planta arriba en ple auge de costos per la indústria alimentària, enmig d’una inflació que supera els dos dígits. Per aquesta raó, Danone estudia fer ofertes «jugant amb formats i promocions» per «acompanyar les famílies en el context actual», però «sense abaixar la qualitat», ha detallat Laia Mas, directora d’Assumptes Corporatius i Sostenibilitat a Danone Ibèria, en una visita a la fàbrica.

Energia 100% renovable

En un moment en què es debat sobre com afrontar les conseqüències d’un possible tall de gas rus, Mas va detallar que la planta vallesana té un «avantatge competitiu» de comptar amb energia 100% renovable, a través d’un acord amb Iberdrola. El grup ha apostat per especialitzar-se en segment de mercat en creixement com la compaginació de productes lactis i vegetals –flexitarianisme– i també pels productes alts en proteïnes per a ús mèdic i esportiu.

Actualment, el 15% de la producció de la planta es tracta amb base en alternatives vegetals com la soja, el coco i la civada que es comercialitzen majoritàriament sota la marca Alpro, marca creada el 2016, que va experimentar el creixement fort a partir del 2020, i acumula ja 1.000 milions de vendes a escala global.

«Tenim la capacitat d’adaptar-nos i introduir més línies d’envasament per produir més productes vegetals si és necessari», ha dit Víctor Sales, director d’Operacions de Danone Ibèria. A la planta de Parets en l’actualitat es produeixen 132 referències diferents, entre productes lactis i vegetals i es porten a terme més de 700 anàlisis diàries per assegurar la qualitat dels productes. En el cas de les alternatives vegetals, la producció segueix 5.000 controls anuals i es fa a través d’un circuit tancat, evitant el contacte amb l’àrea de producció làctia. La fàbrica vallesana exporta el 23% de la producció de marques com ara Alpro, Activa i Oikos, sobretot a Portugal, el Regne Unit i Irlanda.

Notícies relacionades

La direcció ha destacat la «importància estratègica» d’unes instal·lacions que es van inaugurar el 1982 i que han destacat per ser «motor de canvis» i per promoure la innovació, sent l’origen de productes com Actimel i Danacol i que ara és la primera d’Europa a produir en dos circuits diferents iogurts i alternatives vegetals. Actualment la fàbrica ocupa 160 persones, que en els últims anys han hagut de formar-se per afrontar els canvis a la producció i els processos més digitalitzats.

Més notícies de Parets a l’edició local d’EL PERIÓDICO