PER EVITAR-NE LA PROLIFERACIÓ
Parets del Vallès pren mesures contra la propagació del mosquit tigre
S'han alliberat 160 orenetes i sis falciots perquè depredin l'insecte i s'han iniciat tractaments a les clavegueres

alliberament-de-falciots
Aquest estiu, l’Ajuntament de Parets del Vallès ha posat en marxa diferents actuacions per a la prevenció de la propagació del mosquit tigre.
Una de les pràctiques que s’han dut a terme últimament per part del Grup d’Investigació de l’Escola de la Natura de Parets, en col·laboració amb el Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa, ha sigut l’alliberament de 160 orenetes i sis falciots en diferents espais.
Gràcies a aquesta acció el consistori informa que a Parets hi haurà més de 186 grams de mosquits menys cada dia, ja que les orenetes mengen sis grams diaris d’insectes.
A més, com a mesura preventiva, s’han iniciat els tractaments a les clavegueres amb l’objectiu de limitar la presència d’aquest insecte a la ciutat.
Segons els tècnics, el més important és evitar la posada d’ous i el creixement de les larves, per aquest motiu, les actuacions se centren en el tractament dels punts d’aigua estancada, com espais humits, basses o pous, entre d’altres, que constitueixen l’hàbitat potencial del mosquit tigre.
Col·laboració ciutadana
La campanya també especifica de quina manera pot participar la ciutadania per evitar la proliferació d’aquest insecte, i què es pot fer en cas de picada.
En aquest sentit, és important la col·laboració ciutadana per evitar acumulacions d’aigua també en espais privats com piscines, estanys, cisternes o dipòsits. Es recomana mantenir coberts aquests llocs sempre que es pugui i buidar-los amb certa freqüència.
Convé recordar que la picada del mosquit tigre, si bé és molesta, no suposa cap risc per a la salut.
El seu tractament és simptomàtic: en cas de picada s’ha de rentar bé la zona afectada i desinfectar-la amb amoníac o alguna substància similar. Si passats uns dies les molèsties no remeten, s’ha de consultar el metge de capçalera.
Més notícies de Parets
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació