De la postal a la ressenya

Los hoteles significan la práctica totalidad de la oferta de alojamientos turísticos de Salou (Tarragonès). /
Les vacances de la meva infància incloïen el ritual d’enviar una postal als meus avis. Avui costa trobar expositors on venguin aquestes joies de cartró d’El Escudo de Oro, Instagram les ha derrotat. És una pena, les noves generacions no podran guardar aquestes breus cartes, potser precursores inconscients dels tuits, en les quals escrivia tota la família.
Avui, en lloc de postals escrivim diàriament 10,5 milions de ressenyes. La digitalització ha democratitzat el consum i una ressenya pot disparar un local o enfonsar-lo. Així que, abans d’escriure i puntuar, pensi-ho bé.
Els espanyols som generosos i la puntuació mitjana que atorguem és de 4,24 sobre 5 i això que tendim a escriure ressenyes amb més freqüència quan creiem que el servei que hem rebut és dolent.
No som conscients del poder que ens dona tenir un telèfon a la mà i escriure una ressenya. La puntuació és el principal factor que utilitzem per decidir la compra d’un producte, la selecció d’un hotel o la reserva d’un restaurant. El tema és de tal transcendència que el Govern està tramitant una llei que permetrà esborrar les ressenyes falses i la patronal del sector hoteler ha promogut la campanya #StopFakeReviews.
Una bona foto o un vídeo pujat per un usuari incrementa en un 62% les possibilitats de venda i les empreses que acumulen 200 opinions o més dupliquen els seus ingressos en comparació amb les altres. És la versió moderna del text de la postal: "Us enviem una abraçada des de Salou, això és molt bonic i fa molt bon temps".
Abans les postals les llegia la teva família, ara les ressenyes ens converteixen a tots en potencials autors d’èxit, ja que els viatgers llegeixen entre 6 i 12 opinions abans de triar un hotel. Cada dia s’escriuen arreu del món un milió de ressenyes sobre hotels i aquests dediquen 37.350 hores diàries a respondre-les. Potser si hi hagués menys ressenyes els hotels podrien ocupar part d’aquest temps a atendre millor els seus clients i tots seríem més feliços.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.