Pros i contres | Article d’Emma Riverola Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

El tren: una oportunitat

La gratuïtat dels abonaments de Rodalies i Mitja Distància pot traduir-se en un descens de l’ús de l’automòbil i la consegüent millora del medi ambient

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253

zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253

Els impostos a les energètiques i a la banca anunciats per Pedro Sánchez reconnecten el govern progressista amb els seus electors. Són mesures necessàries, ideològicament obligades. Però de totes les propostes, la que suposa un bàlsam palpable per a la butxaca de molts és la gratuïtat dels trajectes amb tren de Rodalies i Mitja Distància. Sens dubte, seran els estudiants i els treballadors els que més es beneficiaran de la bonificació. Molts d’ells, expulsats de les grans ciutats pel preu de la vivenda. Una mesura social que pot convertir-se en tot un experiment de cara al futur. 

¿La gratuïtat comporta riscos? És evident que pot suposar un increment d’usuaris. Persones que abandonin l’autobús per passar al ferrocarril. Però la gran oportunitat és que la mesura es tradueixi en un descens de l’ús de l’automòbil. Els avantatges serien evidents: reducció de la factura energètica (privada i col·lectiva) i disminució d’embussos i d’emissions tòxiques. Una millora del medi ambient i una renovada aposta pel transport públic. Sortirà bé si el servei està a l’altura i no es converteix en un infern. Llavors, s’haurà aconseguit convertir el problema en una oportunitat.  

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web