APUNT

El metro blaugrana

1
Es llegeix en minuts
El metro blaugrana

FCB

L’estació està renovada, il·luminada i a punt per rebre els passatgers. Els serveis de neteja han fet la seva feina: ni un paper a terra. Amb tota la bona fe, les autoritats demanen respectar els principis bàsics de l’educació perquè el canvi de passatgers es desenvolupi de la manera més ordenada possible. La norma és senzilla i efectiva, però per als despistats s’ha de repetir insistentment la instrucció per megafonia. «Deixin sortir abans d’entrar», s’escolta quan el vagó es frena i les portes automàtiques s’obren.

Segons després, el vagó continua ple. Els passatgers miren el terra o el mòbil mentre es fan els longuis. A l’andana hi comença a haver cert nerviosisme, els responsables emeten una ordre més directa: «¡Surtin del vagó, sisplau!». Ningú fa cas, tot i que se sent alguna amenaça pujada de to. 

Notícies relacionades

Finalment, davant el desconcert, els responsables obren els torns de les portes de sortida per fer-los sortir: poden anar-se’n sense picar el bitllet. Desesperats, obren les màquines de vending i ofereixen begudes i snacks gratis com a al·licient. A l’últim moment, quan sonen els xiulets abans que es tanquin portes, uns quants passatgers surten corrents del vagó, pràcticament just abans que arrenqui. Llavors el responsable de l’estació aconsegueix fer entrar un parell de passatgers que encara esperaven, la resta se’n va anar amb taxi.

L’avantatge d’esgotar

La metàfora, disculpin, podria ser més bona. Però en aquest dilema es troba el Barça. Si vol respectar una forma que sembla ordenada i pràcticament obligada, difícilment podrà reforçar-se. Perquè els passatgers que hi ha dins del vagó són perfectament conscients de les urgències del Barça. Saben que el seu avantatge és esgotar, que en els últims dies d’agost tindran millors condicions de sortida que les actuals i, per tant, és difícil pensar que acceptaran la primera oferta que se’ls plantegi. Aquesta pel·lícula ja l’hem vist. A veure si canvia el desenllaç.