Article de Desirée de Fez Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

El terror, l’últim reducte del misteri

Fins i tot si t’expliquen molt sobre les pel·lícules de por, aquestes tenen el do d’arrossegar-te cap a elles de mil formes diferents i sense que cap estigui del tot clara

2
Es llegeix en minuts
El terror, l’últim reducte del misteri

És probable que les pel·lícules de terror siguin les úniques que poden mantenir cert misteri abans de l’estrena. Al llarg de l’any, arribaran aquestes pel·lícules. Una és ‘X’ (estreno el 29 d’abril), el nou de Ti West, director poc conegut per al gran públic però de culte entre els fans del gènere. Seva és, per exemple, la fonamental i molt imitada ‘The House of the Devil’ (2009). Produïda per A24, empresa que prestigia tot el que toca i és única empaquetant les seves pel·lícules (els millors pòsters, la millor comunicació), el nou de West, un sofisticat ‘slasher’ sobre el rodatge d’un porno, podria situar-lo d’una vegada per totes al lloc que mereix. La captivadora i alhora desconcertant campanya visual al seu entorn ha despertat una expectació considerable. També produïda per A24, aquest maig s’estrenarà als Estats Units ‘Men’ (2022), dirigida per Alex Garland (‘Ex Machina’) i amb un dels pòsters i dels tràilers més misteriosos i inquietants que es recorden.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Una altra de les pel·lícules que arribaran aquest 2022 és ‘Venus’, de Jaume Balagueró, de la qual se sap poca cosa més que el títol, el repartiment i que el director de ‘[REC]’ (2007; codirigida amb Paco Plaza) i ‘Mientras duermes’ (2011) sembla reprendre-hi el vessant més terrorífic de la seva filmografia. I, entre d’altres, és obligatori esmentar-ne dues de molt esperades. Una és ‘Black Phone’ (2021), el nou de Scott Derrickson, pel·lícula que ja fa por des de l’argument, el pòster i la imatgeria de l’horror que exhibeix el tràiler. L’altra és, per descomptat, ‘Nope’ (2022), de Jordan Peele, el director de ‘Déjame salir’ (2017). En aquest cas, la comunicació de la pel·lícula és directament una sofisticada pirueta publicitària per no explicar de què va, per mantenir la sorpresa. En un moment en què l’excés de promoció, informació i soroll impedeixen arribar a una pel·lícula sense saber-ne res i disfrutar-la des de zero, em continua sorprenent la capacitat de les pel·lícules de terror per salvaguardar el seu misteri. I això implica els que les fan i els que les comuniquen, però també les pel·lícules en si mateixes. Fins i tot si t’expliquen molt sobre les pel·lícules de terror, aquestes tenen el do d’arrossegar-te cap a elles de mil formes diferents i sense que cap estigui del tot clara.