Pros i contres Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Glovo: l’efecte multiplicador de la selva

A Glovo, s’emporta la feina qui més en dona. És a dir, menys. O, dit d’una altra manera, qui ven més barata la força de treball

1
Es llegeix en minuts
barcelona/imagenesnoreste Fotos 1-114265886.jpg

barcelona/imagenesnoreste Fotos 1-114265886.jpg / JOAN CORTADELLAS

Tot i que hi ha hagut una rectificació en els barems, una de les característiques més singulars del negoci de Glovo és el que es coneix com a “multiplicador”. Més enllà de les variables habituals que intervenen en el preu del servei de transport ràpid a domicili (de menjar o del que sigui: un ram de flors, una joguina: tot el que pugi caber en la motxilla groga), hi ha un factor addicional que és el de la subhasta. Els repartidors, que continuen sota un règim laboral lamentable, proposen un factor que intervé en el resultat final.

Fins ara, podia ser inferior a 1, amb la qual cosa implicava necessàriament una rebaixa del servei. Ara, per les pressions sindicals, oscil•la entre 1 i 1’3, però continua essent un element que depèn del treballador, amb la qual cosa es manté l’essència empresarial: “homo homini lupus”. L’home és un llop per a l’home. S’endú la feina qui puja més. És a dir, menys. O, dit d’una altra manera, qui ven més barata la força de treball. Si hi afegim, la falta de consciència social de qui encarrega capricis a hores o en condicions inhumanes, multiplicadors de la selva, ja tenim la combinació ideal. “El model que volem”, va dir fa poc una consellera de la Generalitat.

Temes:

Glovo