EDITORIAL

Inquietud davant la tornada al col·le

Les famílies requereixen més implicació de l'Administració perquè la improvisació no pot marcar una cosa tan fonamental com l'educació

1
Es llegeix en minuts
aulaok

aulaok

S’acosta la tornada a l’escola i la inquietud creix en les famílies. La tardança en els acords per al retorn a les classes, els molts serrells per concretar, el temor d’un nou confinament i la dificultat per conciliar pandèmia, treball i paternitat són les principals preocupacions que els lectors d’EL PERIÓDICO han compartit amb aquest diari. A tots els interrogants s’afegeixen les particularitats de cada família i del centre educatiu de referència. Dubtes sobre com s’adequaran algunes escoles a la ràtio indicada de 20 alumnes a primària. Dubtes sobre què passarà si els petits entren en quarantena o si és el professorat el que s’ha de mantenir confinat. I sobretot, dubtes de com la situació pot afectar l’equilibri emocional dels nens i nenes.

Resulta difícil assumir tanta incertesa. Tot i que hi ha voluntat de comprensió, sobrevola la sensació que la infància ha sigut la gran oblidada de la pandèmia. Les famílies requereixen més implicació de l’Administració. A falta de certeses sobre l’evolució del virus, resulta obligat traçar plans d’actuació que contemplin els diferents escenaris. La improvisació no pot marcar una cosa tan fonamental com l’educació.