12 jul 2020

Anar al contingut

Editorial

Apostar per l'empenta comercial de Barcelona

L'atractiu turístic i comercial de Barcelona necessita compromisos públics per reanimar-lo

firma editorial català

El Periódico

Apostar per l'empenta comercial de Barcelona

JORDI COTRINA

Aquesta setmana coincideixen l’inici de la il·luminació festiva i d’algunes de les iniciatives que porten l’ambient nadalenc als carrers de Barcelona amb el Black Friday, reconvertit ja en una setmana sencera d’obertura de la campanya comercial de Nadal. Una sincronització que al seu dia va reclamar el sector, però que, juntament amb altres mesures empreses pel nou govern municipal, encara es queda curta. Tant segons l’opinió dels sectors econòmics com dels mateixos responsables d’aquesta cartera a l’ajuntament, que prometen un esforç més gran per a l’any 2020.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Enmig del debat sobre com modular les fórmules d’animació i promoció de l’activitat comercial durant aquest mes final de l’any, entre les diverses tradicions ciutadanes (la Fira de Santa Llúcia, la de Reis, l’espectacle de la nit de Cap d’Any a l’avinguda de Maria Cristina), torna la del debat sobre el pessebre de la plaça de Sant Jaume, una polèmica que hauria d’estar superada des que es va assumir com a compromís la coexistència dels pessebres tradicionals al Museu Marès i Pedralbes i d’un altre artísticament arriscat, que reflecteix diferents aspectes de com el conjunt de barcelonins viu les festes, però sense renunciar al concepte tradicional de representació del Naixement. Però, més enllà de la reanimació dels carrers del centre de la ciutat, amb un desplegament d’il·luminació més generós però sense dispendis energètics injustificables, especialment necessària després d’una tardor conflictiva, i l’atenció als eixos dels barris, amb un comerç tradicional necessitat de recolzament per adaptar-se als canvis de les formes de consum, la necessitat de rellançar el repte econòmic de Barcelona ha de tenir objectius més amplis. Com es va plantejar aquest dimecres en el congrés anual de l’associació comercial Barcelona Oberta, no es pot donar per fet que l’atracció de turisme, la bona imatge internacional, la celebració de grans congressos o l’oferta cultural continuïn impulsant la prosperitat de la ciutat sense un compromís ferm perquè el seu pols no decaigui.