Telèfon per a dones

Si és rosa i és més car, és un producte per a dones

Crèiem que les empreses ja n'haurien après. Que entendrien que no s'han de fer productes específics per a nosaltres.

1
Es llegeix en minuts
xiaomi

xiaomi

Fa uns anys, Ellen Degeneres, la famosa comedianta i presentadora de televisió, va dedicar un dels seus monòlegs a l’última línia comercial que havia tret Bic: un bolígraf per a dones. La ironia que va utilitzar - “venen sense instruccions. No sé si sabrem utilitzar-los”-, no va tardar a fer el seu efecte en xarxes i la marca va prometre revisar el seu, en aquell moment, 'producte estrella', que es venia a doble cost que els normals, sigui dit de passada.

Fa poc va ser Casio, la popular marca de rellotges i calculadores, que, en una altra ostentació de lucidesa de màrqueting, es va decidir a innovar incloent entre els seus productes una calculadora per a dones. “Volem que les dones treballadores tinguin una millor experiència a l’utilitzar calculadores que s’adaptin perfectament als seus entorns de treball”. No cal dir que també va rebre crítiques furibundes.

Hi va haver més casos: els encenedors de cuina per a noies, les maquinetes d’afaitar per a noies, els taps d’orelles per a noies i, fins i tot, els martells per a noies. Tothom pensaria que en vista de tots aquests fallits exemples, en temps de MeToo i de reivindicacions feministes del 8-M, les empreses n’haurien après. Que entendrien que no s’han de fer productes específics per a nosaltres. Que les dones calculem, escrivim i donem cops de martell de la mateixa manera que els homes, siguin o no roses els productes i que, és clar, pel fet de ser roses no han de ser més cars.

Doncs bé, no.

Notícies relacionades

Fa uns dies Xiaomin, el gegant asiàtic, va decidir que nosaltres necessitem un mòbil específic, "centrat en els selfies" i amb un bon nombre d’aplicacions pensades per potenciar la bellesa que, segons el seu parer, és el que més ens interessa.

El sorprenent no és que una marca vulgui vendre, i modifiqui els seus productes per a això, el sorprenent és que encara creguin que creant un producte específic per a dones ho aconsegueixin. O pitjor, que creguin que això és feminisme o picades d’ullet al feminisme. A la nostra mà està, en la de tots, fer-los entendre que no comprarem els seus productes.