Anar al contingut
Plenamar infinita

Plenamar infinita

Mikel Lejarza

Finalitzada pràcticament la temporada futbolística i ara que Daenerys descansa ja per sempre Sheldon Cooper va obtenir per fi el seu anhelat premi Nobel de física (i amb el descans per unes setmanes de l’esport rei i el final definitiu de les dues sèries que han liderat durant tota aquesta dècada les audiències de la televisió de pagament i la gratuïta), entrem en els mesos de la temporada baixa del sector, aquells en els quals menys programes s’estrenen i cap és considerat dels més rellevants per part dels programadors. Són dies en què el clima millora, les hores de llum s’allarguen i platges i terrasses es converteixen en ferotges competidors dels televisors.

Entrem en els mesos de la temporada baixa del sector, en què s’estrenen menys programes

Descendeixen les hores dedicades al consum televisiu i, en conclusió, els millors productes es deixen per quan el fred torni i els espectadors tornin a asseure’s en massa davant de les pantalles. Però la televisió no tanca mai, les estrenes continuen i el juny no serà cap excepció. El nivell actual de la televisió no és el que era quan acabada la temporada alta de l’any les graelles s’omplien de reposicions; ara fins i tot en aquestes dates hi ha productes interessants, que demostren la competitivitat existent en un sector en què detenir-se un sol instant està prohibit.

El primer dia de juny tornarà ‘Deadwood’ a HBO. El ‘western’ que va tenir tres temporades amb 36 episodis d’un alt nivell ho farà amb un llargmetratge que inclourà en gran manera el repartiment original. El 2 de juny Paramount Espanya presentarà la seva primera producció original, una sèrie que adapta la pel·lícula d’Alfred Hitchcock  ‘Atrapa a un ladrón’ i que protagonitza la sempre excel·lent Alexandra Jiménez. El 4 de juny el canal XTRM estrenarà ‘Rogue’, un ‘thriller’ protagonitzada per Thandie Newton al paper d’una infiltrada en una organització criminal. L’endemà arribaran a Netflix tres nous episodis d’una de les sèries més atractives dels últims anys, ‘Black mirror’. Una està protagonitzada per Miley Cyrus. El dia 6 tornarà a HBO ‘El cuento de la criada’, serà la tercera temporada d’aquesta distòpia ideada per Margaret Atwood que sempre concita tantes bones crítiques i premis com poca audiència. Un dia després, Netflix oferirà la tercera temporada de ‘Sucesor designado’, en què Kiefer Sutherland continuarà frenèticament envoltat de tota mena de conspiracions i problemes

Hi ha un 'efecte d’hivernacle': el canvi audiovisual provoca un rescalfament per tanta demanda de novetats

polítiques. El 10, a HBO estarà disponible l’estrena de la segona temporada de ‘Big little lies’. A un càsting extraordinari amb Nicole Kidman i Reese Witherspoon, s’afegeix ara Meryl Streep, amb la qual cosa la sèrie promet ser una de les grans propostes de l’any. N’hi haurà més: ‘Cardinal’,  la temporada final d’‘Elementary’ i ‘Cassandre’ al Calle 13; ‘Euphoria’ i la segona temporada de ‘Pose’, a HBO; ‘Toda la verdad’, a TNT; ‘Hierro’, a Movistar i la tercera temporada de la divertida i paròdica ‘Paquita Salas’, a Netflix. El juliol no serà menys i podrem veure el millor ‘thriller’ de l’actualitat, ‘Line of duty, que al Regne Unit ha sigut l’emissió més vista de l’any. Sí, li diuen temporada baixa, però la marea segueix alta, conseqüència d’una espècie d’‘efecte d’hivernacle’, producte aquesta vegada del canvi audiovisual i el seu reescalfament davant de tanta demanda de novetats.