PANTALLES

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp40865438 this combination photo shows actresses reese witherspoon at 190226133037

zentauroepp40865438 this combination photo shows actresses reese witherspoon at 190226133037

Hi ha moments en què el present s’accelera i costa seguir-lo. Des que Netflix va generalitzar  la distribució de contingut audiovisual a través de la xarxa, la carrera per liderar el mercat de les plataformes en ‘streaming’ adquireix cada setmana que passa una velocitat més gran. El  28 de març tindrà lloc un esdeveniment atapeït d’estrelles a l’Steve Jobs Theater de Califòrnia, al qual hi assistiran, entre d’altres, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon i JJ Abrams, tots involucrats en  projectes originals per al nou servei que Apple oferirà sota subscripció i que serà el motiu de la presentació. Així que a Netflix, Movistar, Amazon, Sky, Rakuten, HBO o Filmin s’hi afegirà un noi nou a la ciutat. I ve avalat per la companyia més exitosa del món en els últims anys.

Apple presentarà el 28 de març els ‘talents' dels seus projectes per a la seva televisió  per 'streaming'

Aquest nou servei a través d’Apple TV permetrà als clients subscriure’s a les aplicacions de ‘streaming’ digital existents i veure-les en l’aplicació IOS TV. S’espera que inclogui catàleg de Starz, Lionsgate, Showtime, de CBS i de Viacom, entre d’altres; però encara no hi ha informació sobre el cost per als abonats. Hi ha qui diu que Apple proporcionarà part dels continguts de forma gratuïta per a aquells que siguin propietaris de dispositius de la marca. Apple també està preparant un servei de notícies i un altre de subscripció a revistes que proporcionarà un accés il·limitat a una biblioteca de títols pel mateix preu. Uneixin això a Itunes i el futur d’Apple sembla dissenyat en pantalles en les quals poder trobar cine, sèries, diaris i revistes, llibres, jocs o música, tot sota tarifes de pagament i contingut exclusiu. Van començar inventant les pantalles i ara van a buscar el contingut.

Alhora, els seus rivals es preparen davant l’augment de la competència. HBO, fa uns quants anys el canal de referència per al públic més exquisit de la televisió de pagament, serà el nucli del nou servei de ‘streaming’ del conglomerat de Warner Media, nascuda per competir amb Netflix, Amazon i Disney Plus. Inclourà material provinent de la productora Warner, de HBO, de Turner, i a partir del 2020 començarà a produir contingut propi, primer als EUA i posteriorment a la resta del món.

La pregunta és on són els guionistes capaços d’inventar tantes noves històries que seran necessàries

Notícies relacionades

Aquest any, HBO duplicarà el nombre d’hores de programació original per poder competir amb la maquinària de Netflix, passant de les 75 hores del 2018 a 150 el 2019. Però no es tractarà únicament de veure qui ofereix més quantitat; el 2018 va ser la primera vegada en 17 anys que HBO no va rebre la quantitat més gran de nominacions als Emmy de totes les cadenes. Va quedar la segona i la va guanyar Netflix amb 112 candidatures davant les 108 de HBO. Al final les dues plataformes van empatar amb 23 victòries malgrat el desequilibri en el nombre d’hores produïdes.

També Netflix ha anunciat que augmentarà un terç els títols europeus el 2019. Tot notícies que mostren un increment extraordinari de la producció audiovisual. La pregunta és on són els guionistes capaços d’inventar tantes noves històries com seran necessàries i quantes d’elles podran tenir el públic mínim necessari per ser rendibles. Recordin Darwin  i les seves teories de l’origen de les espècies i la selecció natural. Només els més forts sobreviuran.