Editorials

Nous pàrquings al centre de BCN

Si es vol limitar l'ús del vehicle privat, no sembla el millor camí concedir llicències per obrir estacionaments privats

1
Es llegeix en minuts

300718 bracafesad 16 9 elperiodico---copia / periodico

L’històric Bracafé del carrer de Casp, a Barcelona, tanca aquest divendres després de 87 anys de vida. Abaixa la persiana perquè l’espai que ocupa es destinarà a la construcció de l’accés a un pàrquing de l’edifici. Al marge de la desaparició d’un altre lloc amb tanta història, un cafè de referència per a una gran quantitat de barcelonins, la mutació convida a la reflexió en el sentit de si no suposaun contrasentit la construcció de nous aparcamentsamb la idea de limitar el trànsit als carrers del centre de la capital catalana. Una àrea, gairebé ni cal recordar-ho, que ésvíctima d’un constant col·lapse circulatori. La reducció de l’ús del vehicle privat ha sigut una decidida línia d’actuació de l’actual consistori des que va accedir al govern municipal després de les eleccions de maig del 2015.

Pot semblar un detall menor, que es tanqui una cafeteria per obrir un pàrquing, però el mateix ajuntament ja va manifestar, fa més d’una dècada, i llavors sota mandat socialista, la conveniència de no concedir llicències al centre per a la construcció d’aparcaments amb l’objectiu de pacificar el trànsit. Perquè aquest repte es fa cada dia més evident si es vol tenir una ciutat més humana i sostenible. Apostar pel transport públic i per l’ús de vehicles no contaminants suposen dues vies per aconseguir-ho. Com també ho pot ser no obrirmés estacionaments privatsen una àrea on ja hi ha una oferta considerable de places.