Intangibles

La intel·ligència artificial s'humanitza a través del mòbil

L'edició 2018 del Mobile World Congress tindrà com a eix central la nova experiència d'usuari que ofereixen els avanços en IA

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp28878201 hospitalet 02 03 2015 barcelona mobile world congress en fir170423190009

zentauroepp28878201 hospitalet 02 03 2015 barcelona mobile world congress en fir170423190009

L’edició d’aquest any del Mobile World Congress (MWC) suposarà el desembarcament definitiu de la intel·ligència artificial (IA) a les nostres butxaques. La raó és que el cor del mòbil es transformarà en un centre d’identificació dels nostres comportaments amb l’objectiu que el dispositiu s’adapti a les nostres necessitats concretes. Aquesta tecnologia no és nova als smartphones, n’hem disfrutat en funcions bàsiques durant anys, però ara l’avanç s’anuncia notable i arriben novetats extraordinàries en reconeixement facial i objectual, i en els assistents personals.

Notícies relacionades

Les innovacions més atractives de l’MWC s’espera que contribueixin a oferir experiències de telèfons intel·ligents més personalitzades. En la nostra relació amb els nous dispositius mòbils, la tendència és que es converteixin en precisos escoltadors actius que n’aprenguin del nostre comportament per oferir-nos una experiència personalitzada. ¿Per a què fer un mòbil que s’ajusti a cada client si amb la plasticitat de software que ofereix la IA un únic dispositiu s’adapta a cada usuari aprenent del seu comportament digital? Ha arribat la telefonia experiencial. Aquesta progressiva adaptació de la tecnologia amb l’usuari final comença a diluir els límits d’una persona que utilitza tecnologia per convertir-se en un ésser tecnològic. Això respon a la creixent tendència de la tecnologia a humanitzar els seus processos per convertir-se en una extensió humana en la qual, de moment, l’smartphone és el centre neurològic d’un ecosistema de dispositius, sensors mòbils i smart things lligats a l’internet de les coses. Aquestes coses s’humanitzen en el seu rol comunicatiu amb l’usuari.

 Els fabricants aposten per aquest camp. La consultora tecnològica Gartner apunta en les seves expectatives per a aquest MWC que si el 10% dels smartphones feien servir IA el 2017, aquest percentatge s’incrementarà fins al 80% el 2022, a més que aquesta tecnologia s’usarà en més funcionalitats. Els tres aspectes que es beneficiaran especialment de l’aplicació de les tècniques de machine learning que ajuden a créixer les IA seran les càmeres, la realitat augmentada i l’experiència de l’usuari. Les càmeres, perquè oferiran un millor rendiment amb poca llum i una millor integració de la IA per oferir noves experiències al voltant del reconeixement facial i d’objectes. En segon lloc, l’experiència de l’usuari i la usabilitat del dispositiu anirà incrementant-se de manera especial.I, per últim, si en una primera fase internet s’ha centrat a portar el món al terreny digital, digitalitzant pràcticament tots els processos humans, ara internet obre una segona etapa que tornarà tota aquesta digitalització al món.És a dir, si abans el paradigma de l’evolució digital era introduir l’usuari en el món digital, ara la realitat digital es reflecteix en el món a través de tecnologies com la realitat augmentada, que el complementa. Els dispositius mòbils seran les plataformes clau per portar a terme aquest canvi.