2
Es llegeix en minuts
getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

Les asseguradores funcionen al revés que la majoria de negocis: primer cobren i després, si escau, donen el seu servei. Per tant, a grans trets, la seva viabilitat com a empresa dependrà del fet que les indemnitzacions i serveis pagats siguin més baixos que les primes cobrades als seus clients. Aquest model de negoci té per davant grans transformacions, tant en l’evolució de serveis que ja s’ofereixen com en l’ampliació d'aquests, si va de la mà de les tecnologies de la informació. Es tracta de les empreses Insurtech, un neologisme que sorgeix de combinar les paraules angleses 'insurance' i 'technology'. Tot i que a Europa, i al nostre país, aquestes empreses encara son incipients, als Estats Units estan gaudint d’un creixement exponencial en inversió.

La primera transformació consisteix en la progressiva reducció d'intermediaris. Tal com va passar amb les agències de viatges, els consumidors contacten directament amb les empreses i disposen de comparadors actualitzats 'on line' dels diferents productes del mercat. Això permet reduir el preu d’aquests serveis. També es va obrint la porta a crear plataformes de solidaritat i ajuda recíproca, mitjançant comunitats en les quals es cobreixin uns serveis determinats. I el que no sigui consumit per la comunitat, es podrà retornar als seus membres.

Notícies relacionades

La segona transformació serà que hi haurà més agilitat en la compra de serveis: per durades més curtes i activitats específiques. ¿Us imagineu una assegurança que et garanteixi que arribaràs al lloc de destí encara que utilitzis un cotxe compartit? ¿O una assegurança que tindràs allotjament per vacances encara que l’hagis reservat amb Airbnb? ¿O una assegurança que cobreixi els riscos de fer volar un dron durant el cap de setmana? Això ja existeix o existirà molt aviat.

La tercera transformació, i la que fa més por, està relacionada amb l’enorme quantitat de dades que produïm constantment i que poden ajudar les empreses asseguradores a calcular més acuradament els riscos que estan assumint. ¿Us imagineu el nivell de precisió que podria arribar a donar una assegurança amb internet instal·lat al cotxe i que proporcioni informació constant sobre la localització, velocitat i nombre de quilòmetres conduïts sense aturar-se? Doncs, això ja existeix. I, a més, gratuïtament, l'app dona consells a la persona que condueix per reduir el consum de combustible, basant-se en les dades generades per la conducció. ¿Us imagineu una assegurança de salut en què la prima que es paga depèn del nivell de colesterol, exercici, pes i dieta? ¿I tot això monitoritzat amb tecnologia que es porta posada? Doncs això ja existeix. I no a l’empresa de la pel·lícula de ficció que s’ha estrenat aquesta setmana, 'El Círculo', sinó en el personal d’una empresa asiàtica que fa competicions per veure qui està més en forma. D’aquesta manera, l’empresa aconsegueix pagar menys diners per l’assegurança de salut que té contractada pel seu personal. Quan a un treballador li puja el colesterol, un avís li suggereix que avui, per dinar, toca amanida.