¡Visca la Mare de Déu!

2
Es llegeix en minuts

Fa un parell de dies, en aquestes mateixes pàgines vam poder llegir que un dels primers efectes col·laterals de la victòria de Syriza a Grècia és que la imatge de Jesucrist crucificat a la parròquia de Sant Nicolau, a la localitat d'Aprokambos (Corint), es va posar a plorar llàgrimes incolores, inodores (i, ja posats a fer, insípides) des del moment que van tancar els col·legis electorals. No sabem si el bon Jesús hel·lènic vessa cristianes llàgrimes d'alegria social o de catòlica tristesa per no haver jurat el càrrec, el menjacapellans de Tsipras, davant la màxima autoritat de l'Església ortodoxa grega, l'arquebisbe Ieronymos II, com era preceptiu. El senyor bisbe de Corint, Dionysios Mantalos, ha confirmat que informarà dels fets el Sant Sínode Grec, però ha demanat ser cautelós. «En temes de fe s'ha d'anar amb compte», ha sentenciat.

La ministra, per 'peteneras'

És ben sabut que a alguns governants els encanta vincular diví amb humà, i així el juny del 2012 la ministra de Treball, Fátima Báñez, es va arrencar per 'peteneras' a Almonte (Huelva): «Estem molt contents, estem al costat dels almonteños i estem tots junts amb la societat espanyola lluitant per sortir com més aviat millor de la crisi, per tornar al creixement i a la creació d'ocupació. I jo estic molt emocionada perquè no m'ho esperava, tot i que de la Mare de Déu una ajuda sempre arriba... Aquesta aliada privilegiada i aquesta ambaixadora universal de Huelva que és la Mare de Déu del Rocío, que ens ha fet aquest regal addicional en la nostra sortida de la crisi i en la nostra recerca del benestar cada dia, als de Huelva i de tot arreu. I jo crec que això es mereix un ¡visca la Mare de Déu del Rocío!» I el cor va cridar: «¡Visca la Mare de Déu!» Cal notar que la ministra donava per superada la crisi fa dos anys i mig.

Notícies relacionades

No va ser la del Rocío l'única intercessora celebrada pels capitostos del PP, ja que el Ministeri de l'Interior que dirigia i encara dirigeix Jorge Fernández Díaz va acordar fa a penes un any concedir la Medalla d'Or al Mèrit Policial amb caràcter honorífic a Nostra Senyora Maria Santíssima de l'Amor, segons l'ordre ministerial tal de tal, entregada a la confraria malaguenya de l'Advocació Mariana Titular de la Reial, Excel·lentíssima, Molt Il·lustre i Venerable Confraria de Culte i la Processó del nostre Pare Jesús el Ric i Maria Santíssima de l'Amor. La concessió de la medalla va comptar amb un informe previ favorable de la Junta de Govern de la Direcció General de la Policia: la Verge no tenia antecedents.

Aquí no podem ser menys. ¿Quan la Moreneta o la Mare de Déu de Meritxell, patrona d'Andorra, vessaran ambigües llagrimotes bancari-sobiranistes i seran degudament condecorades pels serveis prestats?