Els mestres de les Balears no van a l'escola

1
Es llegeix en minuts

Els mestres no van a escola. Aquest any a les Balears els nens no han pogut començar encara el curs escolar perquè els mestres de l'escola pública fan vaga. El Govern balear del PP rebaixa el pes del català en l’ensenyament fins a situar-lo teòricament en el mateix nivell que l’anglès i el castellà. Teòricament, perquè no hi ha prou mestres que puguin ensenyar en anglès. I a la pràctica hi hauria moltes més hores en castellà. El govern de les Illes actua contra el que la seva diputada Aina Aguiló en diu la dictadura catalanista. Aguiló és la portaveu d’Educació; és qui ha suggerit que el Tribunal de Menors pugui retirar la custòdia als pares per no portar els fills a escola.

Notícies relacionades

Del decret que ha aprovat el Govern del PP en diuen TIL, tractament integrat de llengües. Aquesta tarda a les sis, l’Assemblea de Docents farà una manifestació a la plaça Espanya de Palma contra el TIL. Mestresmares pares estan d’acord i han organitzat fins i tot una caixa de resistència, com en els temps de l’antigor.

El PP governa a les Illes amb majoria absoluta. El president balear, José Ramón Bauzá, ha tingut prou poder per ara per tombar a cop de decret el model d’immersió lingüística sense tenir en compte la comunitat educativa. Ara els docents lluiten per la seva dignitat. Serà bo que tots plegats, a ses Illes, quan tornin a les urnes facin memòria.