El front per parar la LOMCE s'àmplia i avança

2
Es llegeix en minuts
El ministre d’Educació, José Ignacio Wert.

El ministre d’Educació, José Ignacio Wert. / AGUSTIN CATALAN

Avui hem signat el document/manifest '10 raons per rebutjar la llei Wert'. L'hem signat conjuntament amb UGT, CCOO, STES, CEAPA, PSOE, CiU, PNB, IU-ICV, Geroa Bai, Compromís i Nova Canària.

La conclusió del manifest es resumeix en l'exigència compartida per tots els signants de retirar la llei i la reclamació de l'inici d'un procés de negociació. Com més ampli sigui el front d'oposició, més contundent i clara serà l'oposició i menys legítima la possible aprovació per la via de la majoria absoluta. Unitat d'acció i mobilització, haus ací la fórmula per fer enrere aquest projecte de llei tan reaccionari.

Aquests són els 10 punts del manifest, les 10 raons:

1. Incapacitat del Govern per buscar un consens en matèria d'educació que pugui donar estabilitat al nostre sistema educatiu, que menysprea la comunitat educativa i els interlocutors socials i polítics amb qui no s'ha comptat mai, llevat que no fos per demanar-los adhesió al projecte de llei.

2. Instrumentalitza les legítimes aspiracions de millora del sistema educatiu per imposar una contrareforma segregadora i intervencionista, que resulta inútil per resoldre els problemes reals de l'educació.

3. Està mancada d'una memòria econòmica creïble suficient i deixa a un dubtós finançament europeu la cobertura dels crèdits que genera la reforma.

4. Conculca el principi d'igualtat d'oportunitats en produir la segregació prematura, permetre la publicació de rànquings i afavorir l'exclusió de l'alumnat amb dificultats.

5. Promou un sistema de revàlides amb efectes punitius en lloc de formatius, que genera desconfiança envers el professorat i limita la formació integral de l'alumnat.

6. Devalua el sistema de Formació Professional, mancat d'impuls i suport, i organitza una classificació d'assignatures arbitrària, amb una ordenació acadèmica incongruent i antipedagògica que deixa fora del currículum importants àrees formatives com l'EpC i altres d'imprescindibles per a la formació integral de l'alumnat.

7. Nega la diversitat lingüística de les comunitats autònomes amb llengua pròpia i atempta contra el model d'immersió lingüística que garanteix el coneixement del català i el castellà al finalitzar la formació i que ha estat fonamental per a la cohesió social i la convivència lingüística a Catalunya.

8. Imposa la recentralització educativa al promoure un canvi en la distribució de les competències i atorga al Govern de l'Estat el control total de certes àrees estructurals i una capacitat més gran per determinar el currículum i les noves revàlides.

9. Limita la participació de la comunitat educativa en buidar de competències els consells escolars, i postula una autonomia dels centres intervencionista respecte a les condicions laborals dels treballadors.

10. Danya l'acreditada equitat del sistema educatiu públic sense millorar-ne la qualitat i instal·la un model educatiu elitista, economicista i impropi d'un Estat aconfessional.

Notícies relacionades

http://in.directe.cat/joan-tarda