EDITORIAL

EDITORIAL: 'Conduïm millor'

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articles exposen posicions personals.

1
Es llegeix en minuts

El Ministeri de l'Interior, tot just acabat el mes d'agost, ha dit que aquest estiu, fins a aquesta data, s'ha saldat amb una xifra de morts a les carreteres espanyoles que no es registrava des del 1964. Un èxit que s'engrandeix si es compara el nombre de permisos de conduir i de vehicles en circulació de l'època amb els actuals: fa 44 anys només tenien llicència quatre milions d'espanyols --avui en són 24-- i per l'asfalt de l'època hi circulaven dos milions de vehicles enfront dels 30 actuals.

Es pot contraposar que en aquests 40 anys també s'han registrat millores definitives en la construcció de carreteres més segures, s'han fabricat automòbils dotats per a una conducció més bona, i han variat els hàbits de comportament de les famílies espanyoles a l'hora de triar si per les vacances serà el cotxe el seu principal vehicle de transport.

Notícies relacionades

De totes maneres, les dades són esperançadores. Entre el juliol i l'agost la xifra de morts a les carreteres espanyoles ha estat de 450, 89 menys que el 2007, i s'acosta als registres de fa dècades. Encara que en època de crisi també ha de computar que el nombre de vehicles en circulació aquest estiu ha disminuït respecte a l'anterior, seria injust no reconèixer el mèrit en aquesta reducció de la mortalitat de les continuades campanyes de les autoritats de trànsit i de l'efectivitat de la retirada del carnet de conduir i la persecució penal dels grans infractors.

Per això, la nova iniciativa perquè la llicència de conduir motocicletes es faci més difícil d'obtenir ha de ser benvinguda: la restricció contribuirà, previsiblement, a disminuir els sinistres d'uns vehicles que es mostren especialment mortífers.