On Catalunya
art
Piranesi i Humberto Rivas: 200 anys d'afinitat
La galeria Artur Ramon Art proposa un diàleg amb sorprenents similituds entre el gravador venecià Giovanni Battista Piranesi (1720-1778) i el fotògraf argentí Humberto Rivas (1937-2009)

arte-1
L’obra del gravador venecià Giovanni Battista Piranesi (1720-1778) és excepcional. Com ho és també la del fotògraf de Buenos Aires Humberto Rivas (1937-2009). Situar l’una al costat de l’altra no és només la juxtaposició de dos referents del seu temps, sinó un diàleg a través de dos segles, amb sorprenents similituds. Veure com els dos artistes van recórrer a clarobscurs o el seu interès per les formes arquitectòniques permet reflexionar sobre com l’art pot tenir tants punts en comú en èpoques diferents. La galeria Artur Ramon Artproposa endinsar-nos en aquest diàleg entre l’artista neoclàssic i el fotògraf que va convertir la imatge documental en obra d’autor en l’exposició ‘Piranesi-Rivas. Gravats i fotografies’.
‘Giambattista Piranesi - Humberto Rivas. Gravats i fotografies
La idea d’una mostra conjunta de Piranesi i Rivas –que ha comptat amb la col·laboració de José Aristizábal, biògraf del fotògraf– va sorgir de la voluntat d’«arribar a nous públics», explica Mònica Ramon, codirectora de la galeria. El nom d’Artur Ramon Art està molt vinculat a les antiguitats, i mostrar el seu fons al costat d’autors contemporanis és una manera d’atreure visitants poc habituats a l’art antic.
El fet que fos Rivas l’‘interlocutor’ de Piranesi va sorgir després de l’exposició del fotògraf en la Fundació Mapfre a Madrid i València. Al veure que aquesta mostra no recalava a Barcelona i que feia anys que la capital catalana no tenia cap exposició de l’argentí, Mònica Ramon va pensar a acollir-lo al seu espai, ja que els llocs abandonats de Rivas conjugaven bé amb les ‘Vedutas’ de l’italià. I així és com una vintena d’aiguaforts de l’època de Roma de Piranesi comparteixen la sala amb una altra vintena de fotografies de Rivas, majoritàriament còpies d’època. En totes es percep el pas del temps, ja sigui en monuments de les civilitzacions clàssiques o en una nau industrial. El temps passa, l’art queda.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos