On Catalunya
festival amb fums
What the Foc!: voldràs que et surti fum del cap

what-the-foc /
Hi ha ocasions en què fugir del foc per caure a les brases és una benedicció. És igual en l’incendi que t’hagis ficat; fuig d’allà camí de What the Foc!, i endinsa’t en el fum que surt del parc de la Torrassa, a l’Hospitalet de Llobregat. En aquest festival de la barbacoa hi haurà, dissabte, 14, i diumenge, 15, una vintena de cuiners de tot el planeta que dominen l’art de la flama com ningú.
What the Foc!
Si alguna cosa té aquesta trobada és diversitat, tot i que pugui pensar-se que passar qualsevol producte per una graella és dos més dos, quatre. Un prejudici que se socarrimarà al veure com Casa Xica i Mosquito preparen receptes asiàtiques, molt diferents de la manera de fer dels argentins Dos Boludos i Delicatessen Argentina, o de les propostes índies de Masala73, per no parlar del peruà Jeff Espinoza, de Warike, o dels japonesos de Yatai. Res a veure amb el mos a què estem més familiaritzats per aquests paratges, com els calçots i les carxofes de Cuiners de la Terra i la sardinada tarragonina de Santa Teca, que també hi seran.
En aquesta volta al món per sabors amb fum, podràs menjar un rostit tradicional grec de be preparat per El Magraner Boig, carns madurades de The Butcher Society, botifarres, costelles i vedelles fumades de L’Immoral, costelles de vedella i de porc duroc d’El Marrano, aletes de pollastre del ‘brew pub’ La Textil, hamburgueses vegetarianes de Santa Burg, cansalada viada a la barbacoa amb arròs de muntanya de Caravan Made... ¡fins i tot un gelat fumat de remolatxa i formatge de cabra amb closca de taronja de Paral·lelo Gelato!
Moltes tècniques per cuinar
Vaja, que voldràs que et surti fum del cap. Perquè el bo de la visita a aquesta segona edició de What the Foc! és que no només endraparàs, sinó que descobriràs que hi ha moltes tècniques per cuinar amb foc més enllà de la graellada de tota la vida, cosa que es tradueix en sabors diferents. Per exemple, els rostits a la creu argentins, el ‘tandoor’ indi, el forn de carbó oriental, fins i tot un kebab ‘català’ (una pota de porc adobada amb vi)...
Si no et convencen aquestes propostes, i creus que ets una autoritat en la matèria, pots anar a la zona Do it yourself. Allà hi ha barbacoes gegantines d’Ofyr que estaran disponibles per al públic que les reservi abans a la web de What the Foc! Per 250 €, et donaran una cistella amb menjar per a 10 persones que inclou carn, peix, verdures, burgers vegetarianes, pa de pagès, salses, gerra de cervesa, porró de vi, vaixella i coberts. I si no tens traça amb les brases, el millor és que t’apuntis (prèviament, a la seva web) a algun dels tallers que impartiran diversos especialistes.
¡Aigua gratis!
A més de les begudes típiques de qualsevol festival (cerveses, vins, gintònics...), els visitants disposaran d’aigua filtrada gratuïta gràcies a la col·laboració de l’entitat financera ètica BNC10. «És molt guai que en un festival et donin l’aigua gratis. Hauria de ser així en qualsevol lloc públic», afirma Luján Fernández, de l’equip de What the Foc! Ah, i no hi faltarà la música, que anirà a càrrec de Radio Primavera Sound amb les seves cançons i les seves sessions de ‘dj’ durant tot el dia perquè acabis de cremar allà a gust, que l’infern és més avorrit.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»