On Catalunya

Conde del asalto

Els anells de plàstic que llueixen Rosalía, Bella Hadid i Miley Cyrus són de Barcelona

Adriana Manso dissenya joies Plàstic de Llei que tant poden cridar l’atenció de Dua Lipa com de Gaultier. Aquesta és la història de l’àvia amb qui va començar tot

Els anells de plàstic que llueixen Rosalía, Bella Hadid i Miley Cyrus són de Barcelona
3
Es llegeix en minuts
Miqui Otero
Miqui Otero

Escriptor

ver +

Aquesta història podria començar a l’Òpera de Brussel·les i acabar en un ‘after’ del Gòtic. I saltar d’un local de la plaça Reial a la Setmana de la Moda de París. D’una escena d’època d’Ivory & Merchant a un capítol d’‘Autodefensa’. I ambientar-se en els Hamptons i en un bar xinès. Abans necessitaríem un títol. Podria ser ‘Les senyores dels anells’. O ‘Les reines del plàstic’. O ‘La neta de la marquesa arruïnada’. O ‘Saoko, iaia, saoko’.

I potser la frase promocional d’aquest al·lucinant relat, sobre dues dones barcelonines separades per 60 anys però en realitat especulars i paral·leles, seria una cosa així com: «Hi ha una cosa millor que heretar les joies de la teva àvia: que t’ensenyi a fer-les»

La neta és Adriana Manso, que dissenya uns anells Plàstic de Llei que han cridat l’atenció tant de Dua Lipa i Rosalía com de Bella Hadid i Jean-Paul Gaultier. «Espera, et busco una foto de la meva àvia. Deixa’m mirar els nostres whatsaps, perquè li escric molt, quan em passa una cosa bona o dolenta», diu Adriana Manso. L’àvia va morir ja fa temps. 

La senyora es deia Maria Rosa Cerveró. Va néixer l’any que va esclatar la Guerra Civil, però sembla un personatge d’un passat o d’un futur remot. Parlava alemany i rus, feia classes de jazz, viatjava per Llatinoamèrica. Va protagonitzar el primer divorci de la ciutat, potser del país. Es deixava veure amb un ‘look’ entre flapper, de hippy burgesa o d’aristòcrata a segona residència. Després de separar-se del marit, es va vendre les joies, però això no té importància si t’agraden encara més de plàstic. 

Quan la neta tenia uns 12 anys, aquest personatge de novel·la rebia les seves tres netes. Va decidir que una d’elles era la guapa. Una altra, la intel·ligent. A Adriana la va beneir com l’estilosa. Com que ni la nena ni el seu cap podien estar quiets, en lloc d’encolomar-li totxos russos, la va animar a fer alguna cosa amb les mans. A la paret hi havia un tapís penjat ple d’arracades (un detall, el tancament era sempre de pinça perquè aquesta dona futurista no tenia forat al lòbul) i cada setmana li demanava que en repliqués un. La neta gastava sola de sabata pels carrers del Call (plenes d’artesans i joiers, on ara té la seva botiga) per comprar comptes i ornaments. Va aconseguir encarrilar una inquietud i, el més important, demostrar-li que el talent és versàtil: es destil·la en diverses disciplines. «Els avis són els àngels dels nets», cantava Joe Crepúsculo. «Només és vell qui fa coses de vell», va escriure també Montaigne.

‘My ex’s funeral’ de Shakira

Notícies relacionades

Adriana va estudiar il·luminació a l’Òpera de Brussel·les i va acabar exercint al Liceu (l’àvia li explicava bé cada obra en què li tocava treballar). I, també, programant bolos a l’Ocaña (l’àvia l’ajudava a fer les escaletes de cada xou). Però l’àvia d’aquesta història va morir. I la cronologia demostra que arran d’aquesta pèrdua, i de la depressió posterior, es va descobrir manejant plàstic i tramant idees de màrqueting boges. Centrant-se en La Manso, la marca d’anells que, de sobte, es va fer famosa quan Miley Cyrus se’n va posar uns 20 tapant-se els pits en un videoclip. Quatre anys llargs des que ja no hi és l’àvia. Tres anys curts des que existeix La Manso

En els vídeos que puja a les xarxes fica anells en liquadores, els atropella amb un cotxe, li n’ofereix un a Shakiraanomenat ‘My ex’s funeral. És igual, perquè en pot fer més. I després enviar-li un ‘sticker’, un mem o un missatge on posi «gràcies» per WhatsApp a la seva àvia.