Club d’estil

La bellesa, segons la generació Z

Rubén Ramos (Manresa, 31 anys), el famós ‘estilista de TikTok’, s’ha guanyat el títol d’ambaixador nacional de L’Oréal Professionnel i col·labora amb figures com la model Lila Moss o les ‘influencers’ Adriana Ugarte, Violeta Mangriñán i Rocío Osorno.

La bellesa, segons la generació Z
3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"La generació Z cerca autenticitat, immediatesa i una relació més participativa amb les marques i els creadors", explica Rubén Ramos, que, després de formar-se a Londres, el 2017 va obrir el seu estudi a Barcelona i es va fer popular pels canvis de look extrems, els maquillatges efecte filtre i els no make up, cosa que va captivar l’audiència més jove, els zetes. "La tecnologia, des de la IA fins als filtres de realitat augmentada, està transformant la manera en què entenem la imatge personal. El repte és utilitzar aquestes eines per expressar-nos sense perdre la naturalitat", assegura el famós estilista de TikTok, en la feina del qual prioritza la "identitat natural" i "elevar l’essència" de cada un.

Gràcies a un tracte directe amb la clientela més jove, Ramos resumeix que "els zetes són menys aspiracionals" i prefereixen més "gaudir, explorar i jugar amb la imatge". "Ja no hi ha tanta necessitat d’impressionar els altres", comenta. En comptes d’això, "volen agradar-se a si mateixos i al seu cercle més pròxim", recalca.

L’estilista considera que "la generació mil·lennista ha crescut amb molts referents del que volien ser, però amb pocs recursos per aconseguir-ho, mentre que els zetes han crescut amb tots els referents i tots els recursos; almenys, a Occident". Per això, "no s’han de preocupar d’estar a l’altura, perquè l’altura ja és la norma. S’han de preocupar de ser feliços i gaudir", apunta.

Ramos explica que avui "el sector de la bellesa s’ha posat les piles per acostar àmpliament les tendències", i que "pràcticament tothom pot tenir el que fa 20 anys vèiem només en alguns instagramers més top que destacaven en les fashion weeks, com Alexandra Pereira, Gala González, Pelayo Díaz o Chiara Ferragni i Alexa Chang". En resum, "potser no tots podem comprar un pintallavis de Louis Vuitton [a 140 euros], però el resultat no dista gaire d’altres marques de preu mitjà o baix. La gent que compra Louis Vuitton no ho fa per l’acabat, sinó per l’experiència, per un embalatge bellíssim i de luxe", sentencia.

Segons el seu parer, els mil·lennistes han crescut amb el contourning, modificant i perfeccionant les faccions de manera creïble. No obstant, "la generació Z no busca despistar ni enganyar l’ull –insisteix–. Tenen una pell i unes faccions que són com són, i les cuiden amb skincare i després, a sobre, juguen. No pretenen enganyar; només jugar. La generació anterior buscava la imatge perfecta de filtre d’Instagram, intentant que els llavis semblessin més grossos, els pòmuls més realçats, els ulls més axinesats... Els mil·lennistes es vesteixen per impressionar, per aconseguir el lloc de treball que volen, els objectius laborals que volen, i es maquillen i s’arreglen per reflectir la persona que volen ser... Però aquests codis ara no es porten. Tot i que es continuen treballant moltíssim en catifes vermelles, fora és més com un component de joc i de diversió", descriu Ramos.

Encegament pel coloret

Notícies relacionades

L’única concessió a l’excés de la generació Z seria el blush blindness, l’encegament pel coloret. Capes i capes de rubor en tots els nous formats: líquids, en crema o gelatina. "Se’n posen 10 quilos i encara no el veuen", critica Ramos, que l’any passat va fundar TAU Studio, una agència per ajudar altres professionals del sector beauty a destacar en el món digital.

En resum, la nova bellesa de la generació Z es basa en quatre pilars: una pell cuidada, que es vegi saludable; naturalitat elevada per lluir una pell neta i protegida; textures originals, i inclusió i diversitat potenciant totes les textures de la pell i els cabells responent a una "justícia cosmètica", no política.