Post Malone, del trap a l’‘stadium rock’
La moderna hibridació de gèneres té en Post Malone un exemple rampant, així com una mostra que l’ascendent urbà-rap-traper bé pot entendre’s amb les guitarres elèctriques, i les bateries, i fins i tot els barrets de cowboy. Bastants d’aquests vam poder veure ahir a l’Estadi Olímpic, única parada a Espanya de la gira més ambiciosa del tatuat portent de Siracusa, el batejat com a Big ass stadium tour.
Concert que va arrencar a la manera d’una banda metalera, entre cops de guitarra i flamarades, recordant-nos que Austin Richard Post és un seguidor de Nirvana i Metallica (i que va gravar amb Ozzy Osbourne), en aquesta cavil·lació en veu (molt) alta anomenada Texas tea, en què fanfarroneja a la seva manera ("les discogràfiques intenten clonar-me"). Vuit anys després del seu debut al Razzmatazz (llavors van ser dos concerts), l’Estadi li va quedar gran a Post Malone: una mitja entrada, si va arribar. Una cosa semblant va passar fa uns dies a París, diuen les cròniques.
Potser un disc més o menys country com és F-1 trillion (que compta amb Dolly Parton, Tim McGraw, Hank Williams Jr. i altres alts exponents del gènere) no sigui la millor carta per jugar-se un tour d’estadis per Europa. De fet, el muntatge, amb una curta passarel·la i un reduït escenari alternatiu, després d’haver vist aquest estiu xous espaterrants a Montjuïc, semblava més propi d’una arena tipus Sant Jordi.
Però hi va haver ambient de complicitat entre una audiència atenta als rotllos celebratius de Post Malone i a un guió que, si bé va anar esquitxant hits (aviat va caure a plom Better now) reservava aguts cop de volant sonors: del rapejat de Wow a la incursió filo-country amb Wrongones i, d’aquí, a un bloc més introspectiu, amb I fall apart, menys fosca que al disc baptismal del 2016, amb piano i clímax rocker. I aquests registres pop melodiosos, com Goodbyes i un Losers compartit amb Jerry Roll, camarada i teloner.
Post Malone va lluir maneres pròpies amb la seva veu àrida, el seu humor i aquestes instrumentacions amb múscul, fins i tot en els moments més sensibles i més pop: Circles o aquest primer èxit que va ser White iverson, fa 10 anys. Va treure un fan en el breu tram acústic (Stay) i va implantar la dansa amb el simpàtic trot texà de Pour me a drink i Dead at the honky tonk.
En el tram final, tot i que va tornar la pirotècnia i vam sentir la calor de les flames, aquest attrezzo no va ser capital a l’hora d’imposar un robust Rockstar (amb les cites a Bon Scott i a Jim Morrison) i de fer ballar el públic amb I had some help i un Sunflower (de la banda sonora de Spider-Man: un nou univers), aquest tema allargat amb un virtuosisme només de piano. L’èpica es va passar de rosca en l’última carta, Congratulations, amb el seu recorregut autobiogràfic ("vas treballar tan dur que se’t va oblidar anar de vacances") i estirant el minutatge amb tota la presència de la qual Post Malone i la seva imponent banda eren capaços. I no era poca cosa. Això és stadium rock, al cap i a la fi, fresc com una rosa el 2025.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- Salut avisa que el pic de la grip es pot allargar pels contactes de Nadal
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Corrupció al PSOE El PP demana la dimissió de Montero després de la detenció de l’expresident de la SEPI: «Se li està posant cara de Cerdán»
- Comissió bilateral El Govern traspassa a l’Aran la gestió de les ajudes per discapacitat i dependència
- Crisi a Aliança Catalana: militants de Berga planten cara a la direcció de Sílvia Orriols
- Tendències per a aquest any El raïm dona un respir aquesta nit de Cap d’Any i es converteix en gairebé l’únic aliment fresc que no s’encareix aquest Nadal
- Opositora a Maduro Disfressada, amb barca pesquera i amb ajuda de Trump: així va escapar María Corina Machado de Veneçuela per recollir el premi Nobel de la Pau
