Patrimoni
El MNAC demana temps per lliurar les pintures de Sixena
El Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) s’ha adreçat al jutjat encarregat de l’execució de la sentència que ordena la devolució de les pintures de la sala capitular del monestir de Sixena per informar de la seva voluntat de complir el mandat, però també de la necessitat de portar a terme un llarg procés per garantir-ne la conservació, d’acord amb el que estableix la llei de patrimoni espanyol.
En l’escrit, que ha pogut consultar Efe, el museu informa que està en disposició de fer la devolució immediata de les pintures profanes de la sala de la reina, però que la fragilitat de les arrencades de la sala capitular planteja nombroses dificultats. Els responsables del MNAC adverteixen que la seva "voluntat" de complir la sentència està limitada per la llei de patrimoni i de les disposicions que s’hi estableixen per garantir la conservació de les obres d’art.
Notícies relacionadesEn l’escrit, el director del MNAC, Pepe Serra, mostra la "més absoluta disponibilitat" per mantenir una reunió de contingut "exclusivament tècnic" amb la jutge.
El lletrat de l’Ajuntament de Vilanova de Sixena, Jorge Español, va assegurar ahir que la nova posició del MNAC comporta un "gir copernicà", tot i que només en aparença. Segons el seu parer, el lliurament immediat de les pintures de la sala de la reina és un "estratagema o enganyifa" per intentar la no-devolució de les de la sala capitular.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
