Del ‘talent show’al Share Festival
Violeta, Denna i Lluís Sánchez, cantants sortits de platós televisius, afronten una prova de foc aquest cap de setmana en la mostra compartint cartell amb figures del calibre de Bad Gyal, Saiko i Eladio Carrión.

Del ‘talent show’ al Share Festival
Saltar del plató de televisió a l’escenari, del laboratori de talents a la vida real, és un tràngol al qual s’enfronten cada any molts joves cantants. I cada un ho assimila com pot. "És difícil estar preparat per al que comporta això, perquè no és un procés: és passar de la nit al dia, ja que en el talent show entres sent una persona i en surts sent-ne una altra", raona Violeta, una de les figures integrades en el cartell del Share Festival, que se celebra aquest cap de setmana al Fòrum.
A dalt del cartell, la nostra diva del Maresme, Bad Gyal, el granadí Saiko i el porto-riqueny Omar Courtz (avui), i el nord-americà Eladio Carrión, l’argentina Emilia, el madrileny Omar Montes i el badaloní Juan Magán (demà). Un cartell potent de músiques urbanes amb sons llatinoamericans que és, al seu torn, una prova de foc per a veus en desenvolupament. "És una de les oportunitats més maques que se’ns han presentat aquest any. ¡Quan vaig veure l’escenari vaig pensar: ‘¡Uau!, no m’ho imaginava tan gran’", exclama una altra figura emergent del cartell, Denna. Hi ha coincidències en aquest bagatge en talent shows: tant ella (Almudena Ruiz) com Violeta [Hódar], les dues granadines, van sortir de l’edició del 2023 d’OT, mentre que un altre dels artistes del festival, Lluís Sánchez, va guanyar l’última edició d’Eufòria, l’any passat.
Una versió més fosca
Tots tenen material fresc. Violeta, un àlbum conceptual inspirat en La traviata de Verdi. "Els meus pares em van posar el meu nom per la protagonista, Violetta Valéry, i és com una oda a l’òpera, que he viscut molt a casa, amb una sonoritat contemporània", explica. Denna està per ara en fase single i l’últim és Sexto sentido, inspirat en "aquesta figura que et pots trobar quan vas de festa i que et canvia els plans, però et deixes portar per la passió del moment, perquè no t’ho has de pensar tot". I Lluís Sánchez ha llançat l’epé en català Una versió més gastada, títol que deriva de la seva percepció de si mateix després de passar per Eufòria. "El programa em va donar estímuls molt positius i alhora va incidir en altres aspectes de la meva vida. En lloc de pensar en els altres, estava centrat en mi i en la meva carrera. Per això dic que de tot això ha sortit una versió més gastada, més fosca", explica el cantant i compositor de Lleida.
Afrontar la realitat del show business després del seu pas per televisió és "una muntanya russa", admet Denna. "Allà dins estàs en una realitat paral·lela que no és la de fora. Va ser una etapa preciosa, però jo he hagut de retrobar-me, perquè allà estàs et jutgen constantment". Violeta sent que a OT actuava "en pilot automàtic", però que ara "en la vida t’enfrontes a problemes, com quadrar pressupostos, organitzar un show, crear un àlbum...", cavil·la. "Tot és música, però pertany a mons diferents. La indústria és un lloc hostil".
Notícies relacionadesForma part del dia a dia de l’artista cultivar una figura pública i oferir constantment continguts a través de les xarxes. "És com ser influencer, però sense ser-ho. Se’ns exigeix aquest paper", comenta Denna. "Hi ha artistes a qui els surt de manera natural mantenir aquesta finestra. A mi, no tant. L’art no està lligat a quantes vegades em vegis a TikTok", apunta Violeta. Segons Lluís Sánchez, "al final ets una marca i pagues un peatge", però considera que "tampoc s’hi val anar a un talent show i després quedar-te amb les coses positives i queixar-te de les negatives".
Una antecessora seva en el talent va ser Aitana, de qui són conegudes les seves crisis psicològiques. Denna i Violeta s’identifiquen amb el seu relat. "Em sembla bé que parli d’això, perquè jo puc pujar una foto increïble a Instagram i després arribar a casa i posar-me a plorar al llit perquè estic atabalada. És important visibilitzar-ho. Tot i que després als haters això els és igual", assenyala Denna. "Hem anat a teràpia i continuem anant-hi, perquè una carrera té alts i baixos constantment". Violeta i Denna tenen clar que volen ser "artistes, no famoses", potser una anomalia en aquests temps. Lluís Sánchez dona un consell als participants en talent shows: "Que recordin la vida que tenien abans d’entrar-hi i que no s’oblidin d’on venen".
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Sánchez i Illa es reuneixen a la Moncloa en plena crisi per la corrupció del PSOE
- Un metge de Girona condemnat per abusos sexuals canvia de nom i vol tornar a exercir
- Diferents temperatures Catalunya llança una alerta per calor intensa després de la primera nit tòrrida de la temporada
- Educació El Govern s’excusa per enviar els vals escolars a més de 600.000 famílies amb quatre faltes d’ortografia
- Creences centenàries Rituals místics de la nit de Sant Joan per fer a casa