Netflix invertirà 1.000 milions a Espanya en els pròxims quatre anys

La plataforma celebra una dècada a Espanya amb el compromís de continuar produint històries ‘made in Spain’. En aquest temps, s’ha convertit en un dels motors de la indústria audiovisual, que li ha donat fins i tot grans èxits internacionals com ‘La casa de papel’.

Una imagen de La casa de papel, uno de los hits españoles de Netflix a nivel global, solo por detrás de El juego del calamar.

Una imagen de La casa de papel, uno de los hits españoles de Netflix a nivel global, solo por detrás de El juego del calamar. / EPC

4
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una dècada sencera dona per a molt contingut audiovisual. A Netflix, concretament, per a més de mil títols. És el que ha produït el gegant de l’streaming a Espanya des que, fa 10 anys, va desembarcar al nostre país, una efemèride que va celebrar ahir a Madrid amb un anunci de Ted Sarandos, co-CEO de Netflix: en els pròxims quatre anys, entre el 2025 i el 2028, la plataforma redoblarà la seva aposta i invertirà a Espanya més de 1.000 milions d’euros, amb el compromís de continuar produint històries made in Spain.

En aquesta dècada, el gegant de l’streaming s’ha convertit en un dels motors de la indústria audiovisual espanyola, que li ha donat fins i tot grans èxits internacionals. El millor exemple és La casa de papel, convertida en la segona sèrie en llengua no anglesa més vista a Netflix de la seva història, només per darrere del fenomen coreà El juego del calamar. Berlín, l’spin-off, protagonitzat per un dels seus atracadors (interpretat per Pedro Alonso), també s’ha colat en aquest top 10.

Les pel·lícules més vistes

Quant als films, el resultat en aquests anys també és molt positiu. Quatre llargmetratges espanyols estan entre els títols més populars de la història de la plataforma en llengua no anglesa. Es tracta de La sociedad de la nieve, del director Juan Antonio Bayona; Nowhere, d’Albert Pintó; El hoyo, de Galder Gaztelu-Urrutia, i A través de mi ventana, de Marçal Forés.

"Comptem amb unes de les instal·lacions (les de Tres Cantos, a Madrid, que disposen de 10 platós i un espai polivalent de més de 22.000 m2) úniques al món que demostren el compromís d’aquest país amb el talent. Les produccions de Netflix a Espanya han arribat a tots els racons del país i de tot el món, amb històries que han recorregut totes les comunitats autònomes, gravades en més de 200 ciutats", va recordar Diego Ávalos, vicepresident de Continguts de Netflix. "Per fer-les, hem treballat amb 60 productores. Gràcies al seu treball, Espanya és avui un referent audiovisual i una inspiració arreu del món", va remarcar el directiu.

"El contingut made in Spain és dels més vistos del món", va reiterar ahir Ávalos, al·ludint a èxits com La casa de papel, Las chicas del cable (la primera sèrie que va tenir el gegant de l’streaming produïda a Espanya i que va estrenar el 2017) o el reality Soy Georgina, amb Georgina Rodríguez, parella de Cristiano Ronaldo, que ja suma tres temporades.

Les dades així ho avalen. L’any passat es van consumir més de 5.000 milions d’hores de visionament de la producció espanyola de Netflix, segons va dir Sarandos en la seva visita a Madrid, una celebració que va culminar amb un macroconcert a la Puerta de Alcalá, amb Amaia, Rigoberta Bandini, Ralphie Choo, Pablo Alborán, Omar Montes, Dani Fernández, Mygal, Alleh i Yorghaki i Yami Safdie.

El rècord d’‘Élite’

El co-CEO de la plataforma també va destacar un altre rècord espanyol: Élite és, amb vuit temporades emeses, la sèrie més longeva del seu ampli catàleg. Tot un fenomen entre el públic juvenil que volen emular ara amb Olympo, la seva hereva. La ficció, que s’estrenarà el pròxim 20 de juny, torna a proposar la fórmula del thriller adolescent, en aquest cas ambientat en un centre d’alt rendiment per a esportistes (CAR), amb Clara Galle, Nuno Gallego i Agustín Della Corte al capdavant del repartiment.

Una altra de les pròximes grans apostes de l’any arribarà el pròxim setembre, de la mà d’Álex Pina i Esther Martínez Lobato, els creadors de La casa de papel. Es tracta d’El refugio atómico, i entre els seus protagonistes hi ha Miren Ibarguren, Natalia Verbeke, Carlos Santos i Montse Guallar.

La inversió de més de 1.000 milions de Netflix a Espanya en aquests quatre anys servirà, segons Sarandos, per "ajudar a fomentar la pròxima generació de talent". "Vam triar Espanya pels seus esforços i compromís amb el sector audiovisual. Esperem continuar amb vosaltres compartint la riquesa cultural del país", va dir ahir l’executiu nord-americà, que va afirmar que, des del seu desembarcament a Espanya, Netflix ha pogut crear i mantenir "més de 20.000 llocs de treball en el sistema audiovisual espanyol".

Notícies relacionades

Promoció cultural i turística

La presentació de Netflix ahir a Madrid va comptar amb la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, que va agrair al gegant audiovisual "que moltes escenes [de les seves produccions] són la millor campanya de promoció cultural i turística" d’Espanya. "Quan fa una dècada Netflix va arribar a Espanya no només va canviar la manera de veure pel·lícules i sèries, sinó una cosa més profunda: la manera que el món veia el país", va assenyalar Sánchez. "Són històries que creuen fronteres, fetes en el nostre idioma, amb el nostre propi accent i mirada, i que conquereixen les pantalles de tot el món", va remarcar el president, que va destacar que Espanya "no havia tingut mai tanta gent treballant en el sector audiovisual".