Un exorcisme de manual
A The ritual es vol dotar de dubtes un fet real de possessió demoníaca, i el corresponent exorcisme, esdevingut en una comunitat d’Iowa el 1928. Però l’única realitat que transmet la pel·lícula de David Midell, basada en la crònica dels successos que va transcriure un dels dos sacerdots protagonistes, és la del relat d’exorcisme fonamentat en la por del que no es coneix, les veus canviants de la noia posseïda, les seves ferides supurants i les agressions a tot aquell que vulgui treure-li el diable del seu interior.
Al Pacino i Dan Stevens s’esforcen per dotar d’un cert conflicte dramàtic els seus personatges i, de pas, el relat, però tot resulta dèbil en aquesta pel·lícula que, si destaca, és precisament per la composició dels dos actors. El personatge de Pacino, moltíssim més contingut del que seria d’esperar en ell, i encara més interpretant un vell exorcista, és dels que creu a ulls clucs en el sagrament solemne de l’exorcisme. El de Stevens és més jove, una mica més modern –tot el que el podia arribar a ser-ho un sacerdot catòlic, rural i nord-americà el 1928– i, fins i tot quan la possessió sembla una evidència, continua pensant que el millor seria que a la noia la veiés un psiquiatre. El tema que hi ha subjacent a la cinta és el de la credulitat i la racionalitat, però no està ben desenvolupat.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
