Tornar, amb plaer, als orígens

Escena del documental ¡Lumière! La aventura continúa. /
Thierry Frémaux no és només el responsable del Festival de Canes. També dirigeix el Festival Lumière, que forma part de les activitats de l’Institut Lumière, creat a Lió, on els germans Lumière van inventar el cine. El 2016 va realitzar un film brillant de muntatge amb algunes d’aquelles cintes de tot just un minut de durada, ¡Lumière! Comienza la aventura. La minuciosa restauració dels originals tornava la lluminosa fotogènia d’aquelles primerenques obres en cel·luloide.
Vuit anys després, Frémaux torna a Auguste i Louis Lumière, als orígens del cinematògraf, en una cinta de característiques similars que recorre i analitza aquelles captures modèliques de realitat i inclou, en el seu epíleg, un homenatge a Bertrand Tavernier, cineasta i part essencial de l’Institut Lumière, dins d’una recreació de La salida de la fábrica Lumière en Lion, dirigida per Francis Ford Coppola.
Per a Frémaux, els Lumière –sobretot Louis– continuen sent el cine en la seva màxima expressió. Res d’un tribut arqueològic. Per ell, Lumière es reencarnaria en el realisme de Roberto Rossellini i Georges Méliès en la fantasia de Federico Fellini. De més de 2.000 pel·lícules es conserven totes menys 17. Un llegat que restitueix amb passió, ritme i intel·ligència.
Notícies relacionades‘¡Lumière! La aventura continúa’
Thierry Frémaux (Estrena: 14/3/2025)
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat