Premi literari
Rosado guanya el Biblioteca Breve amb la seva primera novel·la
Una primera novel·la amb una altra novel·la a dins, un escriptor que ho és gairebé sense voler-ho ser i "una investigació literària sorprenent sobre el poder de la ficció per transformar la realitat". Picades d’ullet a Paul Auster per aquí, a Roberto Bolaño per allà, i fumata blanca per a Benjamín G. Rosado (Àvila, 1985), guanyador amb la seva primera novel·la del 67è premi Biblioteca Breve, guardó impulsat per l’editorial Seix Barral i dotat amb una assignació de 30.000 euros.
Periodista, crític de música clàssica i negre literari per a diverses editorials, Rosado arriba a la literatura en primera persona per la porta gran, coronant una edició de rècord (1.156 manuscrits presentats: gairebé el doble que l’any passat) i engrossint aquest 9,8% de novel·les "sobre escriptors o el procés d’escriptura" que s’han presentat a concurs.
Aventures
Perquè El vuelo del hombre, títol de l’obra guanyadora, és la història d’una novel·la que pren vida pròpia i acaba imitant la realitat. Un big bang de trames fet de casualitats que l’autor adscriu a "la novel·la bizantina d’aventures, amb un protagonista que viatja a la recerca de l’amor ideal i que supera tot un seguit de proves".
"En el fons, és una novel·la d’aventures en què un s’ho passa molt rebé", confirma Miguel Ángel Hernández, un dels membres d’un jurat format en aquesta edició per Almudena Amador, Pere Gimferrer, Elena Ramírez i Jesús Carrasco, guanyador de l’última edició.
Rosado, periodista no per vocació "sinó per necessitat", va explicar que va començar a escriure El vuelo del hombre a bord d’un trencaglaç de l’Armada xilena i el va acabar a Madrid, amb la seva dona convencent-lo que més important que explicar una bona història és estar disposat a viure-la. "¿Ets conscient que has escrit un petit príncep per a adults?", li va dir.
- "Els comunicadors en ciència no hem d’espantar, però pinta malament"
- Mari Carme Òrrit Pires: Una bagenca a l’ull de l’huracà del drama dels desapareguts
- Ràbia i desconcert per la pallissa a un menor a Sant Joan de Vilatorrada: "Tant de bo no fos real, sinó intel·ligència artificial"
- Aparca sobre la vorera i acaba detingut per portar droga al cotxe
- Reforç de la línia La freqüència de la L1 del metro de Barcelona continua sent més baixa que la del 2022 malgrat el gran augment d’usuaris
