Confluència espiritual
La trobadora nord-americana ret un homenatge emocionant al grup de Liverpool en el seu àlbum ‘Sings The Beatles from Abbey Road’.
Lucinda Williams complia 11 anys quan, el gener de 1964 Meet The Beatles va impactar al seu caparró. Es va enamorar del Paul, es va fer "fanàtica" del grup (en les seves paraules) i va créixer amb ells. I sis dècades després, els brinda aquesta ofrena amb sentiment i ofici, en què aquelles cançons sonen des d’un lloc molt diferent.
És remarcable que aquestes peces creades per aquella colla de nois d’uns vint anys s’alcin amb tot el seu poder en la veu d’aquesta cantant que el mes que ve en complirà 72. Gravat a Abbey Road, aquest nou volum, el setè, del seu Lu’s jukebox (sèrie de discos temàtics) va partir de les primeres cançons del grup que la van atrapar, si bé algunes han acabat excloses i reemplaçades per composicions més tardanes.
Notícies relacionadesElla amb prou feines pot tocar la guitarra des del vessament cerebral del 2020, però la seva veu supervivent transmet crèdit i fortalesa, i deixa anar connotacions personals des de la declaració de vulnerabilitat de Don’t let me down. Arranjaments que conserven els perfils reconeixibles de Lennon & McCartney des de l’enquadrament d’una banda de rock amb subtils caires Americana amb daurades harmonies vocals (Rain) i assalts serens i emocionants en els números més juvenils (Can’t buy me love). I les pertinents rendicions davant George Harrison, com el pulcre Something.
En aquest tram final tendent al clarobscur es percep una Lucinda Williams identificada amb l’abatiment d’I’m so tired, el desig de camaraderia de With a little help from my friends i els versos molt viscuts de The long and winding road, amb toc de pedal steel. Culmina d’aquesta manera un àlbum en el qual transmet amor, confluència espiritual i el més gran dels respectes, preservant l’essència de les cançons a través del prisma d’una genuïna empremta personal. n J. B.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Com trobar la benzinera més barata: el radar de l’OCU per estalviar diners
- Setmana amarga Meloni, davant el final de la seva ‘invencibilitat’: purgues internes i el fantasma d’eleccions anticipades
- Incentiu turístic Barcelona prorroga el 2026 l’obertura comercial en dies festius del maig al setembre
- Mercat immobiliari Cristina Ruiz, advocada immobiliària, avisa: aquesta nova norma ja ha entrat en vigor i complica la situació dels propietaris d'habitatges
- Conflicte regional Els houthis del Iemen entren en la guerra de l’Orient Mitjà i amenacen de tensionar encara més l’economia mundial
