#METOO
Més de 20 dones acusen Eduard Cortés d’assetjament sexual

undefined35319950 madrid 29 08 2016 icult photocall de la pelicula cerca de160901113304
Una nova onada de denúncies d’assetjament sexual assenyalen el director Eduard Cortés. Famós per sèries com Merlí i Ni una más, desenes de dones l’han acusat d’haver-les abordat amb missatges obscens durant anys. La fotògrafa i directora Silvia Grav ha sigut la primera en pronunciar-se públicament sobre el grooming –assetjament sexual online– que el director va exercir presumptament sobre ella quan tenia 19 anys, i ell, 55.
Grav va penjar una imatge del director al seu compte d’Instagram explicant el que li va passar i animant més víctimes a explicar les seves històries. En pocs dies, segons va anunciar la fotògrafa a X, 15 dones més li van escriure per compartir els assetjaments que van rebre per part del director. Grav ha compartit un testimoni anònim: ¿Vols estudiar cine? Jo et faig classes particulars, puc ensenyar-te’n, a canvi fas de model per a mi. Despullada ¿eh?", li escrivia el director a una jove. "¿Has fugit?", li insistia, després que no li contestés. La fotògrafa ha explicat que ara s’estan organitzant per "decidir juntes quina és la millor manera de denunciar-ho".
El diari Ara ha pogut recollir el testimoni de fins a 25 dones que han patit assetjament sexual per part del director, des de principis dels 2000 fins ara. El modus operandi era el mateix, Eduard Cortés contactava amb les víctimes a través de les xarxes socials, Flickr, Facebook i Instagram, amb un compte anomenat el Gato del Cerro. Totes les dones eren joves, entre 18 i vint-i-pocs anys, i estaven vinculades al món del cine, l’art o el modelatge. Hi ha testimonis de Catalunya, Espanya i fins i tot d’Amèrica del Sud. El director es presentava immediatament i intentava convèncer les dones d’enviar-los fotografies, fer sèxting i altres propostes de caràcter sexual sota el pretext d’un projecte professional. Almenys en un cas, hi va haver trobades amb component sexual.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos